-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes CLS-baby snart klar
En lansering av Mercedes' nye, lille firedørs coupe nærmer seg raskt. Navnet blir trolig CLA, og nå er det ikke mye maskering igjen.
Gjennom de siste årene har våre spionfotografer fulgt Mercedes tett. Selskapet har hatt en svært offensiv strategi for introduksjon av nye modeller, og CLA ser ut til å kunne bli en liten lekkerbisken.
Til nå har CLA vært godt dekket til med folie og andre former for maskering, men nå trer den tydeligere fram.
Det er neppe lenge til Mercedes selv viser bilder av en ferdig CLA – men her er den så godt som ferdig.
Så vidt BilNorge.no vet, skal de offisielle bildene være tatt på Island, ved den Blå Lagune.
Ingenting er bekreftet, men det er sannsynlig at den første visning av bilen vil være på bilutstillingen i Detroit i januar. Vi lover å være der og se etter den.
Fortsatt bokstavforvirring
CLA er bygget på den nye MFA-plattformen som også er grunnlaget for både A- og B-Klasse. Til tross for størrelsen og navnet, har CLA mest til felles med A-klassen og deler flere komponenter og selvsagt drivlinjer.
Selv om den bli litt større og bredere enn dagens C-klasse, er det mye som tyder på at den prismessig vil bli plassert rett under C-Klasse, som i praksis fortsatt er en større bil.
Ny AMG-variant
Som for A-Klasse vil motoralternativene være mange, med den toliters turbomotoren på 211 hester som den sprekeste av de vanlige utgavene.
Toppmodellen blir en CLA 45 AMG som også har en turbomotor på to liter, men som yter friske 330 hestekrefter og rundt 400 Newtonmeter med dreiemoment.
Koblet sammen med AMGs egen syvtrinns Speedshift og firehjulsdrift, ligger det an til å bli et muntert bekjentskap.
For de som ikke har pengene til å gå for en «ekte» AMG, vil CLA også bli levert i en sportslig versjon som bærer de tre bokstavene, men kun med kosmetisk trimming.
Stasjonsvogn?
Likhetstrekkene mellom CLA og CLS er helt åpenbare, både som konsepter og utseendemessig.
Det kan jo derfor være morsomt å leke med tanken om at Mercedes som en del av sin modellflom også vil kunne tilby CLA som en Shooting Brake?