-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Lexus-utfordrer
Tiden flyr – det er faktisk syv år siden jeg var i Toscana og kjørte den nye "folkemodellen" fra Lexus. Nå kommer den i helt ny innpakning.
Syv år er en evighet i bilbransjen. Siden vår første tur i IS 250 og 220d i 2005, har Mercedes lansert ny C-Klasse, Audi ny A4, Volvo ny S60/V60 og, foreløpig sist ut, BMW sin nye 3-serie. Mercedes og Audi har sågar rukket å foreta ansiktsløftninger på sine modeller.
Det er dermed på høy tid at også Lexus kommer på banen med noe nytt dersom de skal henge med i det semi-kompakte premium-segmentet. At noe er på trappene fikk vi klare indikasjoner på under bilutstilling i Paris der Lexus viste LF-CC Concept.
Nå har vi bilder av nye IS under testing i Belgia. Den psykedeliske kamuflasjen gjør det vrient å avdekke detaljer, men vi kan regne med at den får designtrekk fra konseptbilen, selv om de mest ekstreme uttrykkene blir tonet noe ned i produksjonsmodellen.
Dagens modell har vært tilbudt i to karosseriformer, men IS 250C, cabrioleten med automatisk hardtop er et meget sjeldent syn på norske veier.
Mange har nok savnet en sporty stasjonsvogn i IS-serien, det hadde jo forgjengeren. Konseptbilen som sto i Paris var en todørs coupé, men markedet i Europa er utvilsomt langt mer interessert i en ny stasjonsvogn.
Når det gjelder drivlinjer har den norske Lexus-importøren sagt at de ikke markedsfører modeller med dieselmotor – det er jo primært hybrid det fokuseres på i Toyota-familien.
En hybrid drivlinje blir for første gang introdusert i IS-familien når den nye generasjonen debuterer neste sommer, og dette blir selvsagt den mest aktuelle varianten for vårt marked siden den får gunstige avgifter takket være lave CO2-utslipp.
Det er også sannsynlig at vi får se en F-Sport versjon med mindre bakkeklaring og sportslig styling.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 3 nye IS på norske skilter, mens totalen i hele fjor var 17. Selv med helt ny modell forblir IS en nisjemodell sammenlignet med volumselgerne fra de tyske og den svenske konkurrenten.