-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Zuki ditcher USA
At Suzuki nå trekker bilsalget ut av det amerikanske markedet, er omtrent like dramatisk som om Maybach hadde nedlagt salgsvirksomheten i Norge.

En forholdsvis kort melding forteller at Suzuki i Amerika heretter skal konsentrere seg om motorsykler, ATV’er og båtmotorer. Suzuki biler skal altså ikke lenger selges i USA.
Grunnen er åpenbart grei: «Lave volumer, begrenset modellutvalg, vanskelige valutaforhold, høye kostnader forbundet med en eventuell vekstpolitikk og høye kostnader i forbindelse med de strenge føderale produktkravene i USA».
Sånn sett er det underlig at de har holdt ut så lenge på dette markedet. De toppet i 2007, da ble det solgt over 100.000 Suzukier i USA. Så håpet man at Kizashi skulle vedlikeholde trykket.
Ikke akkurat. Salget raste – i 2010 sendte importøren ut et tilbud om avvikling av kontraktene til 150 av de 354 Suzuki-forhandlerne som fantes da, ca. 50 tok i mot tilbudet. Kvitte seg med forhandlere er vel kanskje heller ikke det beste signalet på at man ønsker å ekspandere.
I fjor endte man på så vidt over 25.000 salg – det sier seg at det ikke er holdbart for en importør som skal dekke et så stort marked som de forenede stater representerer.
Det er ikke noe som tyder på at dette er et signal om Suzukis generelle satsing på bil. Etter at det planlagte samarbeidet med Volkswagen skar seg så totalt, virker det som om japanerne, mer enn noensinne, skal vise disse tyskerne at moderne småbiler virkelig er noe de kan.
Vi så det sist på Paris-utstillingen med den kommende S-Cross som i følge vår egen Suzuki-importør skal bli den «nye norske folkebilen».
Og tro heller ikke at Suzuki er noen liten bedrift selv om det er små biler de produserer. I fjor bygde de mer enn 150.000 biler i Ungarn, ca. en million i India (sammen med Maruti) og omtrent like mange hjemme i Japan.
Det er et volum høyere enn europeisk GM og Ford til sammen.