-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Helt amerikansk Lancia
Etter at Fiat la frem resultatene for tredje kvartal begynte det å sirkulere telegrambyråmeldinger om at Lancia skulle vekk.
Det viste seg at den tolkningen var helt feil og stammet fra en overivrig reporter fra det italienske ANSA-byrået.
Riktignok hadde Fiat-sjefen, Sergio Marchionne fortalt at for fremtiden vil Ypsilon være den eneste Europa-utviklede Lancia-modellen, alle andre modeller vil komme fra Chrysler-paletten.
Det betyr nok også at en Delta-etterfølger vil bli amerikansk-bygget. Litt trist for sentimentalistene, dette er vel kanskje den eneste eksentriske bilen som fremdeles finnes fra en storprodusent.
Men for aksjonærene er det selvfølgelig hyggelige nyheter. For det han sier er egentlig at fra nå av skal vi ikke gjøre noe som vi ikke kan tjene penger på – dagen etter!
Det ligger flere elementer i dette budskapet. Blant annet at Maserati skal posisjoneres enda litt lavere for å fylle gapet mellom de tradisjonelle topp-Lanciaene og Maseratis modeller til nå.
Implisitt sies det også at Alfa Romeo ikke skal røres, posisjonen til det merket ligger langt på utsiden av både Lancia og Maserati.
I fjor ble det solgt ca. 100.000 Lancia i Europa, de fleste i Italia og med gode rabatter.
På et marked som det tyske ble det frem til oktober i år solgt 2.700 Lanciaer – fremdeles flest av de «ekte» italienske modellene. Selv om dette er en økning på 80 prosent, kan tallet allikevel ikke sammenlignes med et annet Fiat-eid merke, Jeep.
6000 nye Jeeper i Tyskland forteller sitt om amcar-mulighetene i Europa, dersom det satses.