-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Koenigsegg utfordrer verdens raskeste
Med resepten en hestekraft per kilo bil, vil Koenigsegg utfordre Bugatti Veyron Super Sport om tittelen verdens raskeste bil.
Vi har sett biler av en særdeles oppstaset sort Aggera passere over nettet, men nå begynner detaljer om det som ser ut til å være en råtass fra drømmefabrikken i Ängelholm å slippe igjennom.
Engelske Cars UK har snakket med Christian von Koenigsegg og fått frittet ut av ham hva det er de holder på med bak lukkede dører.
Koenigsegg One:1 – der de to ettallene står for en svært interessant og sympatisk tanke, nemlig en kilo bil per hestekreft.
LES: PRAKTISK FRA KOENIGSEGG
En kjapp kikk på dagens råeste, nemlig Agera R, viser at den har 1.140 hestekrefter som må slepe rundet på 1 435 kilo bil, så det sier seg at her kan det være noe å hente.
Krefter eller vekt
Om One:1 veier like mye som dagens Agera R, ville det bety at det må hentes ut snaut 300 hestekrefter mer av den femliters V8eren. Trolig er det litt i overkant, så mer bruk av lettvektsmaterialer – og da særlig karbon – er nok sannsynlig.
Sammenligner vi igjen med Agera R, må vi anta at One:1 blir raskere, derfor kan det være verd å dvele litt med tallene vi kjenner:
0-100 km/h på 2,9 sekunder, 0-200 km/h på 7,5 sekunder og 0-300 km/h på 14,5 sekunder.
Dermed kan det være mulig at Koenigsegg denne gangen har rettet siktet sitt mot verdens raskeste, nemlig Veyron Super Sport, som gjør unna stillestående til 100 på 2,5 sekunder.
Skulle vært kineser
Cars UK har fått vite av Christian von Koenigsegg at det er planlagt å bygge fem eksemplarer av superbilen, alle for eksport til Kina, som har blitt et svært viktig marked for supersportsprodusenter.
Prislappen antas å ligge på noe over 13 millioner kroner, eller 14.331.980 kinesiske yuan renminbi som i dette tilfellet blir mest aktuelt.
Bildene som sirkulerer på nett er tatt fra en brosjyre, så langt har ikke Koenigsegg lagt ut noen offiselle bilder av bilen.