-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk gnist
Snart lanserer Chevrolet lille Spark i Norge. Kanskje versjonen som nå vises i Los Angeles kan komme hit neste år?
På LA AutoShow som åpner til helgen står Spark EV, en el-versjon av den nye småbilen. Lang rekkevidde, kort ladetid og kjappe ytelser er blant argumentene GM fremfører.
I Statene skal bilen koste 25.000 dollar etter skattefordeler. Det kan høres rimelig ut, men i USA får du mange fine og store bensinbiler for vesentlig mindre penger enn det.
LES OM: Norges billigste bil
Hvis den får en tilsvarende pris i Norge, kan den komme til å bli Norges billigste elbil, men vi får vente og se. GM har så langt bare sagt at Spark EV er aktuell for en del globale markeder, deriblant Canada og Sør-Korea.
Chevrolet lover lengre rekkevidde per opplading enn konkurrentene, uten å spesifisere hvor mye lang.
Dessuten blir Spark EV den første elbil som kan lades med den nye standarden «SAE Combo DC Fast Charging» - som skal gi 80 prosent batterikapasitet i løpet av 20 minutter.
I tillegg kan den lades fra standard nettuttak på 120V eller 240V. Fra et vanlig 240V anlegg tar det rundt syv timer å fullade batteriene.
Spark EV drives av en elmotor som yter 130 hk og den har et dreiemoment på 542 Newtonmeter – noe som sørger for raske akselerasjoner, som null til hundre på under åtte sekunder. Li-ion batteriet har en kapasitet på 20 kWh.
Chevrolet garanterer at batteripakken er trygg og pålitelig, og garanterer en levetid på åtte år, eller 100.000 miles. Batteriene veier 254 kg og opptar et volum på 133 liter.