-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo V40
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Det svenske alternativet fremstår definitivt som en «dark horse» i dette selskapet.
Utstyrt med 1,6-liters dieselmotor hentet fra PSA, som har gitt Volvo stor suksess de siste årene, gjør den fortsatt godt fra seg. Bak rattet er fortsatt Volvo trofast mot sitt «nordic design», det har imidlertid blitt mer spennende og bedre ergonomisk enn tidligere.
Setene i V40 er gode, men i likhet med en del andre Volvoer, synes vi skinnsetene er i glatteste laget. Noe mer sidestøtte hadde trolig kompensert for dette. En praktisk detalj er forseteryggen som kan legges fremover, noe som gjør handleturen til Ikea enklere.
Plusspoeng får V40 for rattet som virkelig kan trekkes langt ut, noe som gjør at du skal ha en svært spesiell kroppsbygging for ikke å finne riktig sittestilling.
Sammenlignet med noen av sine tøffeste tyske konkurrenter har V40 en styring som definitivt er vektet mer mot komfort enn sportslighet.
Når det kommer til sikkerhet, er det ingen som overgår Volvo. Selv om alle biler har blitt langt tryggere både for de som sitter inne i og de som befinner seg utenfor bilen, er Volvo i en særklasse. V40 er kanskje ikke bilen for den som elsker å kjøre, men om man er opptatt av å overleve i trafikken, står den helt på toppen. Komforten er god, og premiumfølelsen er høy. Sammen med en meget god pris gjør det V40 til utrolig mye bil for pengene.
En svært fiks løsning er «Volvo on Call» som gjør at du kan fjernstyre mange funksjoner fra mobiltelefonen.
LES VIDERE:
- Audi A3
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf