-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er første Qoros
Qoros har vi fortalt om tidligere, et nytt kinesisk bilmerke som skal debutere i Genève i mars. Her er den første modellen deres.
Det er et skikkelig lag med erfarne bilfolk det kinesiske selskapet har trommet sammen, og det er tydelig at de mener alvor med satsningen sin.
LES: Seriøs kineser til Genève
Nå slippes de første bildene av en modell i C-segmentet, også kjent som kompaktklassen. Og til å være kompakt virker GQ3 ganske rommelig – uten å kjenne detaljer kan det se ut som en bil i tilsvarende format som en Skoda Octavia.
Qoros fremhever sin unike og elegante design – nå skal man være forsiktig med å dømme basert på noen bilder, men så unikt er vel ikke dette? Vi har vel sett både koreanere og europeere som minner om GQ3.
De lover noe annet som ikke akkurat har preget kinesiske biler tidligere – nemlig at de regner med topp karakterer innen i sikkerhet i kinesiske så vel som europeiske krasjtester.
- Under utviklingen av bilen la vi vekt på å tilfredsstille kravene og forventningene fra dagens unge kunder, sier Volker Steinwascher, nestleder i styret for Qoros.
- Disse er meget sensitive med hensyn til design og kvalitet, sofistikerte brukere av teknologi, og insisterer på høy grad av sikkerhet. Som et helt nytt merke har vi fordelen av å kunne fokusere på å møte disse kravene, uten kompromisser og distraksjoner, fortsetter Steinwascher.
Qoros GQ3 skal som nevnt debutere i Genève. Salget starter i Kina i andre halvår, og den kommer til Europa mot slutten av 2013.
Designen skal danne mønster for fremtidige modeller fra Qoros som med tiden skal bli en stor familie med modeller i mange segmenter. Det eneste målet vi får oppgitt er en bredde på 1839 mm, og det er for eksempel 5 cm mer enn en Golf.
Interiøret setter ifølge Qoros nye standarder for kinesiske biler, og skal være på nivå med det beste fra Europa. Dashbordet preges av en stor 8-tommers touch screen med software som er utviklet internt i selskapet.
Skjermen skal erstatte en rekke brytere og knapper som preger interiøret i mange moderne biler, og herfra kan man styre navigasjon, underholdning, og en rekke av bilens funksjoner på samme måte som man betjener en smartphone.
Systemet setter føreren i stand til å bestille service, har en automatisk nødhjelp-funksjon i tilfelle en ulykke, avansert trafikk-overvåking og point-of-interest søk. Og selvsagt tilgang til sosiale nettverk.
Det avanserte og kraftige infotainment-systemet blir standard i alle GQ3-modeller.
Qoros forteller at modellbetegnelsen er godt gjennomtenkt siden en stor modellfamilie er planlagt. Alle sedaner vil ha en G som første element, Q for Qoros vil inngå i alle betegnelser, og 3-tallet markerer at bilen er i C-segmentet.
Etter verdenspremieren i Genève vil GQ3 stilles ut på Shanghai Motor Show i april.