-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stavanger fortsetter Formel Student
Et av de tre lagene Norge hadde med i Formel Student i fjor kom fra Universitetet i Stavanger. Et nytt lag overtar stafettpinnen.
Vi har nettopp fortalt om det nye Formel Student-teamet fra NTNU. Men det er ikke bare der man fortsetter i fotsporene fra i fjor. Også ved Universitetet i Stavanger har de nå samlet et lag som skal føre fjorårsprosjektet videre.
Christoffer Andersen heter han som er teamsjef (han står fremme, foran bilen, på bildet), og han forteller at de egentlig først er skikkelig på plass nå og at de skal være i full gang så snart klokka har slått 20.13.
Det er med to fra fjorårsmannskapet. Fremdeles husker de sikkert levende hvordan de i fjor var det første laget som kvalifiserte seg, hvordan det gikk som fot i hose, men også hvordan det senere begynte å bli kladdeføre, ikke minst på grunn av noen drivaksler i karbon, som viste seg ganske sprøe.
UIS-laget er forholdsvis beskjedent – der NTNU stiller med nesten 50 mann, mønstrer Rogaland 15.
Det betyr ikke at de regner med mindre innsats. Også her skal bilen bygges på nytt (den på bildet er fjorårets utgave), rammen begynner å bli ferdig konstruert (på skjermen) og man har begynt å tenke på karosseriet.
Nytt av året er at også rammen skal bygges av laget selv. I fjor ble arbeidet på den satt ut eksternt, men nå har allerede flere av deltakerne gjennomgått sveisekurs i høst og står klare som fullbefarne rammemakere. I løpet av julen har de gjort ferdig sveisejiggen, så nå er det bare å sette i gang.
For selv om ikke det store Silverstone-arrangementet finner sted før i første halvpart av juli, begynner det allerede å bli dårlig tid. Ikke minst skal arrangørene ha påmeldingene slik at de kan velge ut de 110 lagene som skal få bli med i år.
Der burde det være gode muligheter både for Trondheim og Stavanger: et av arrangørenes ønsker er å ha med deltakere fra så mange land som mulig. Og i denne sammenhengen er Norge en ganske eksotisk deltaker, ikke minst fordi vi debuterte der i fjor. Så et par lag herfra burde være garantert.
Hvis du går inn på Stavanger-lagets hjemmeside http://www.facebook.com/FSteamUIS vil du også få en følelse av at ikke alt er på plass ennå. Vi regner imidlertid med at det ikke skal ta lang tid før det er mer å fortelle, og vi skal holde dere oppdatert.
(Disse fra fraværende da bildet ble tatt: Dag Olav, Karoline Pettersen, Isabell Dobler Strand, Elias Moland Nirosh, Gophy Langeswaran.)