-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cadillac for miljø-fiffen
Vi hadde trodd at Cadillac ELR skulle tilby noe mer enn sine søsken i GM-familien. Men den gang ei.
Det er fire år siden vi møtte konseptbilen Converj og skjønte at en ny Cadillac var under utvikling. Nå står den på scenen i Detroit, og er omtrent like spennende som en Chevrolet Volt eller en Opel Ampera. Altså ganske døll.
Det har vært spekulert i at Cadillacen skulle bli sprekere eller få lengre rekkevidde enn modellene den deler drivlinje med. Sånn går det ikke – det meste i drivlinjen er dønn likt.
I praksis betyr det en elektrisk rekkevidde på inntil 56 kilometer under optimale forhold, og uten bruk av luksusutstyr som varmeapparat eller aircondition. Har du full tank lar range-extenderen deg få kjøre inntil 480 kilometer før du må innom og tanke opp igjen.
Mange vil få dekket sitt daglige bilbehov uten å bruke en dråpe bensin, spesielt om man lader batteriene mens man er på jobb, eller sover. Fire og en halv time skal den prosessen ta fra et 240V-anlegg.
Det som primært skiller ELR fra Volt og Ampera er at den er mindre praktisk – coupéformen gjør den nemlig til en 2+2, og de kortvokste som skal innta baksetet er avhengige av å samarbeide med de i forsetene, bilen har nemlig bare to dører.
Men den tar seg jo utvilsomt godt ut, og at det er en Cadillac er man neppe i tvil om den dagen man møter en på gata. GM’s luksusmerke lover også et høyt utstyrsnivå og mange eksklusive detaljer.
Cadillac ELR skal produseres side om side med Volt og Ampera på Detroit-Hamtramck-anlegget fra slutten av 2013. Amerikansk lansering starter tidlig 2014, og deretter skal den både til Kina og utvalgte land i Europa.