-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ikke såå veldig sprek...
Volkswagen hadde lovet å vise en Performance-Passat i Detroit. Da den dukket opp gikk mange skuffet fra stedet.
Volkswagen USA har sin egen Passat som både produseres og selges eksklusivt på det amerikanske kontinentet. Og den er populær, de 117.023 som ble solgt i 2012, var visstnok det høyeste antall Passat solgt i Nord-Amerika noensinne.
Men nå hadde altså Volkswagen USA lovet å vise en sprek spesialutgave på messen, og spekulasjonene var mange på forhånd.
Den vanlige USA-Passaten tilbys med to alternative bensinmotorer, en 5-sylindret 2,5-liter med 170 hk og en 3,6-liters sekser med 280 hk.
Kanskje er det for å markere at du ikke trenger stort slagvolum for å oppnå høy effekt at VW nå viser den spesielle Passaten – amerikanerne har jo tradisjonelt sverget til V6- og V8-maskiner opp gjennom årene.
I Passat Performance Concept sitter en turbomatet 1,8-liters TSI-motor. I Europa har vi jo lært oss til å sette pris på små slagvolum med pustehjelp – denne varianten yter 250 hester og er koblet til en 6-trinns automatkasse som sender kreftene til forhjulene.
Konseptbilen har videre bi-xenon hovedlys med AFS og LED baklys, i tillegg til karbonfiber dekor i eksteriør og interiør. Ser visstnok veldig kul ut.
Ellers er det ikke så mye mer «Performance» - bortsett fra 19-tommers felger, doble eksosrør, sort taktrekk, sportsseter i skinn, og et sportschassis som plasserer deg nærmere asfalten enn ellers.