-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota på 3 hjul
Toyota i-Road er navnet på et elektrisk drevet trehjulskjøretøy som har verdenspremiere i Genève.
Det nye kjøretøyet, som har elektrisk drift og tre hjul, har lukket kupé for to personer. Såkalt «Active Lean»-teknikk innebærer at kjøretøyer lener seg automatisk i svinger. Dette systemet aktiveres av fart og svingvinkel.
Kompakt
Lengden er 235 cm, og en bredde på 85 cm betyr at i-Road ikke er bredere enn en vanlig motorsykkel eller scooter, og at det dermed er lett å manøvrere i byen. En nesten lydløs EV-drivlinje og null utslipp sikrer den miljøvennlige profilen. Rekkevidden er oppgitt til 50 km.
Etter at vi har blitt vant til begreper som SUV og MPV, må vi nå lære oss en ny forkortelse på tre bokstaver: PMV, Personal Mobility Vehicle. I følge Toyota representerer i-Road en helt ny måte å tenke transport på, og tilbyr større fleksibilitet i urbane omgivelser.
Sikrere enn MC
Toyota peker på at potensielle kunder etterspør varianter av kompakte elektriske kjøretøy som er mer komfortable, mindre væravhengige og sikrere enn scootere og motorsykler. Samtidig bør kjøretøyene ha fordelen av tilsvarende lave driftsutgifter og være lette å parkere.
Den utslippsfrie drivlinjen inneholder et litium-ion-batteri og to elmotorer, hver med en ytelse på 2 kW. Begge motorene er montert mellom forhjulene. Ladingen skjer via en vanlig stikkontakt og tar kun tre timer.