-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mille Mustang
1000 hester i en Bugatti er greit. For det er så fjernt at man ikke en gang gidder å tenke på det. Men tusen i en Mustang, da begynner vi virkelig å snakke.
Det er selvfølgelig Shelby American som bryter enda en mur. På utstillingen i New York, som åpner omtrent nå, skal de lansere en slags Mustang GT 500 ganger to. Men selv om den skal hete noe med tusen er betegnelsen misvisende.
Det er nemlig ikke 1000 hk det dreier seg om, men 1200!
I fjor lanserte de sin Shelby 1000, med rett i underkant av 1000 hester om bord. Den bilen som vises nå er imidlertid basert på en 2013 Mustang GT 500 og har fått med seg det de har lært om kraftige motorer underveis.
Utgangspunktet er 5,8-liters V-åtteren fra Ford som må være sterk som et pengeskap, for her strippes den helt og bygges opp fra bunnen av med forsterket alt det som må forsterkes, og forstørret alt det som må forstørres – kanskje spesielt kompressoravdelingen.
I tillegg er det gjort en del for å få hestene ut på blacktop’en, og holde bilen i nærheten av moder jord. Justerbar opphengning er et element, skikkelige bremser er et annet.
Den bruker vanlig pumpebensin, og John Luft, som er sjef for Shelby American, sier at selv med hele denne racing-pakken er bilen så snill at hvem som helst kan kruse ned Manhattan i tjukkeste trafikken med den.
Samtidig som den kan, lover han, gruse superbiler som koster tre-fire ganger så mye.
Og dermed fortalte han også hva den kostet. Du kommer til ham med din ganske nye 2013 Mustang GT 500 og legger 155.000 dollars på bordet. Dermed kan du hente din 1000 S/C om en måneds tid.
Og da vet du at ikke bare har du flere hester enn i en vanlig Veyron – du er faktisk mer sjelden også. Shelby skal ikke bygge flere enn 100 av disse utgavene.
PS!