-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aston Martin-nostalgi
At Aston skulle delta med blant annet en eksperiment-hybrid på Nürburgring denne helgen visste vi. At de også skulle lage en minneforestilling om sin ene Le Mans seier var en stor overraskelse.
En eneste gang har Aston Martin vunnet Le Mans. I 1959. Med en DBR/1 – på fjerde forsøk. Da ble David Brown, som eide selskapet den gang, så høy at han bestemte seg for at nå skulle de gjøre Formel 1.
Det ble heller ingen suksess.
Men det skal dagens Aston Martin organisasjon, de har melket selskapets sportsfortid for minst femten ganger mer enn den virkelig er verdt – en rekke av oss begynner å lure på om ikke AM er Englands mest utrolige sportvognsuksess – med Bentley og Jaguar hengende langt etter.
Bez selv på plass
Vi visste også at AMs CEO, Ulrich Bez, var en av de tre førerne nominert for Rapiden – ikke mindre spennende det heller.
Men så dukket det altså opp en teaser, en skisse som viste profilen til noe som man nesten kunne tro var en DBR/1. Den skulle avdukes på Nürburgring, fikk vi vite, og skulle være en del av festen rundt merkets 100 års jubileum.
I anledning jubileet skulle nemlig Aston få kjøre en jubileumsparade rundt Ringen – 100 biler, og her skulle denne nye, ukjente ha bjelleku-plassen. Egentlig et bra sted å rope hurra på, i 1958 vant Aston Martin sportsvogn-løpet her, med Stirling Moss og Jack Brabham bak rattet. Litt av et stjernelag.
Historisk
Aston forteller at bilen er gjort på mindre enn seks måneder, med V12 drivlinje, masse karbonfiber og styling-trekk som skal gi oss «glimt av en mulig fremtidig design-retning». Den måler 4,5 ganger litt over 2 meter og er åpenbart bygget på produsentens Vertical/Horizontal plattform. Den skal kunne klare 100 på under fire, og toppfarten er begrenset til ca. 300 km/t.
Og hva med produksjonsplaner?
Ikke et ord selvfølgelig. Men et firma som satte noe såpass sært som One 77 i begrenset produksjon, og som later til å ha klart å selge alle, trenger sikkert ikke lange overtalelser før de frister noen nære venner av huset med noe såpass spesielt som dette.
God start
Årets løp ble rødflagget etter femten timer på grunn av elendig vær, da ledet faktisk GT3-bilen deres. Det holdt seg ikke helt til mål, men en av bilene innenfor topp-ti og alle i mål er jommen en suksess det også.
Pluss helgens største attraksjon.