-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Klipper apexen. Bokstavelig talt.
De har tydeligvis noen ledige stunder hos Honda UK også. Tid nok til å lage verdens raskeste gressklipper.
På feriehuset vårt har vi en gammel Norlett-klipper, som startes med en modifisert drill fordi starteren ikke klarer å dra i gang kald motor. Men når den lille Briggs & Stratton-maskinen først er i gang, koser jeg meg med å traktere den lille gresslappen ved siden av huset.
Men noen ganger må det større verktøy til, og da er en traktorklipper en god ting å ha. En Honda HF 1211, for eksempel. 9 hestekrefter, el-start, 71 cm klippebredde og 170 liters oppsamlingspose.
Ikke kraftig nok, sier du?
Nei vel. Hva med å fleske til med en HF 2620? Toppmodellen, med 18 hestekrefter, 122 cm klippebredde og 350 liters oppsamlingspose? Nei? Du vil ha litt til?
Det var nok det de tenkte i Honda UK da de gikk til sin BTCC-samarbeidspartner – Team Dynamics – og ba om hjelp til å sprite opp traktorklipper-toppmodellen. Og Team Dynamics ville gjerne være med.
Resultatet er altså en plenklipper (skjærebladene er fortsatt montert, men kan kun brukes i opptil 24 km/t) som gjemmer 109 hestekrefter og 96 Newtonmeter under plastdekselet.
Motoren er en tusen-kubikker fra Hondas egen VTR Firestorm-sykkel, og når hele ekvipasjen veier 140 kilo, sier det seg selv at dette bør gå unna.
Og går gjør det.
Null til hundre på fire sekunder. Toppfart på 209 kilometer i timen. Optimalt turtall er 9000. 130 dB støynivå. Effekt/vekt-forhold på 779 hester per tonn (en Bugatti Veyron Super Sport har for ordens skyld stusselige 635 hester per tonn).
Honda har høstet hjelp fra Matt Neal og Gordon Shedden – begge BTCC-mestere – og sammen har de kommet frem til at girhendler bak Sparco-rattet og ATV-hjul var veien å gå.
Og det mest eksotiske? Styrestaget er lånt fra en Morris Minor.