-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Futuristisk Volvo-design
Det ser ut som et kjempeinsekt som skal spise opp Volvoen din. Men i virkeligheten er det en greie som skal skaffe deg gratis pupp.
Volvo i Italia er såpass progressive at de ville ha en egen paviljong, enkel å montere og enda greiere å demontere, når de nå skal ut på et Road show med den nye V60 Plug-in Hybrid.
Sammen med The Plan – et av de bedre italienske arkitektur-bladene – gjorde de en konkurranse om den beste utstillingspaviljong-løsningen.
Samtidig var det et poeng at det man kom frem til også skulle kunne inneholde solceller slik at greia kunne produsere strøm til plug-in modulen.
Vinneren kom fra sol-staten California. Synthesis Design + Architecture heter selskapet, og de kom opp med denne løsningen som de kaller Pure Tension.
Den står helt fritt, en fantastisk konstruksjon som baserer seg på elastisiteten i et slags nett og i de karbonfiber-stakene som holder det hele oppe. Det hele kan oppbevares i et greit futteral og kan lett få plass i bagasjerommet på en V60.
Det blir ikke sagt noe om hvor mye effekt man får ut av dette arrangementet, men det er åpenbart at det blir plass til flere solceller her enn for eksempel på taket av en Fisker Karma.
Og det er helt åpenbart at den visuelle effekten blir formidabel. Det er ingen overraskelse når vi får vite at mannen bak både firmaet og prosjektet, Alvin Huang, har en fortid fra Zaha Hadids arkitektkontor. Disse organiske formene her har han fått i ryggraden for lenge siden.
Hvordan det ser ut i virkeligheten aner vi foreløpig ikke. Volvo i Italia forteller at dette forslaget ble valgt i konkurranse med 150 andre fra hele verden.
«Visuelt trøkk, høy kvalitet og teknologiske fremskritt både gjennom form, materialer og funksjon» var hovedårsakene til at det var dette som ble valgt.
Og de føyer til at første gang Pure Tension blir offentlig er når de skal vise V60 Plug-in ved et arrangement i Roma i midten av september.
(Hadde jeg vært Volvo hadde jeg tjuvstartet og vist det på bilutstillingen i Frankfurt. Dette ser ut til å være altfor bra til at Volvo Italia skal få lov til å beholde det som sin egen, lille spesialitet.)