-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
3. generasjon Mini
Spionbilder av den neste, tredje generasjon, Mini har versert lenge. Nå har produsenten vist oss en konseptide om hvordan den egentlig vil se ut.
Den første Mini fra moderne tid kom i 2002 og ble skikkelig fornyet i 2007. Nå er tiden inne for nok en skikkelig make over. Og med MINI Vision forteller sjefdesigner Anders Warming oss noe om hva han har tenkt å gjøre med neste versjon.
Selvfølgelig er det vanskelig å plukke ut trekk fra en konseptbil og si at det kommer på produksjonsbilen, og det kommer ikke. Men hva jeg er ganske sikker på er at dette speisa dashbordet kommer ikke. Men tidligere bilder har vist oss at vi allikevel kan vente en interiørrevolusjon, på den måten at det enorme, sirkelformede sentralinstrumentet nå blir delt opp i mindre enheter og flyttes nærmere føreren.
Jeg tror også trygt vi kan regne med at denne modellens «disco floor» kommer til å forsvinne fra bilene i butikken. «Et samspill av farger, lys og form gjør at gulvet i MINI Vision ser ut som det våkner til liv….». Jeg tror jeg kunne tenke meg andre, og mildere, distraksjoner når jeg er ute og kjører.
Men vi kan sikkert vente LED-frontlysene som ser ut som de er hentet rett fra Rocketman-konseptet, men de derre luftåpningene på sidene, rett foran forhjulene er jeg ikke like sikker på. Men jo mer jeg ser på bildet av visjonen forfra jo underligere syns jeg det er at de har jobbet så hardt for å få den til å se ut som en 10 år gammel Daihatsu.
Den typiske tak-konstruksjonen som får taket til å «flyte» vil nok bli beholdt og jeg ser heller ikke bort fra at de aksentuerte hjulbuene med kontrastfarger følger med helt til produksjonen. Og hekken ønsker jeg meg på F56 – eller hva nå kodenavnet for den nye Minien egentlig er.
Det er også snakk om at hele arkitekturen nå skal deles med den kommende 1-serien men det vet vi for lite om foreløpig. Det er heller ikke offentliggjort noen mål på MINI Visjon, slik at de kan gi oss noen ide om hvilken retning vi nå går i.
Jeg skjønner ikke helt hva de skal bruke denne bilen til, for jeg regner med at vi skal få de første glimt av den nye produksjonsMinien på Frankfurt. Da blir det litt rart å plassere denne konseptutgaven rett ved siden av.
Kanskje BMW nøyer seg med Visjonen i Frankfurt for at produksjonsmodellen ikke skal ta oppmerksomheten bort fra i3? Svaret får vi om to måneders tid.
På bildene ser vi Anders Warming, Oliver Sieghart (sjef for interiørdesign hos Mini) og Annette Baumeister (sjef for interiørfarge og -materialer hos Mini).