-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tar den lange veien til Frankfurt
Mens de fleste utstillingsbiler ankommer Frankfurt-messen i lukket bil, velger Mazda å kjøre nye Mazda3 hele veien fra Japan til Frankfurt. BilNorge sitter naturligvis bak rattet – som eneste norske.
Det er slett ikke første gang Mazda med tilhold i Hiroshima langt vest i Japan legger ut på langtur. Første gang de gjorde det var i forbindelse med lanseringen av Mazda 323 i 1977.
Den gang kjørte fire journalister to biler fra samlebåndet og til utstillingshallen i Frankfurt. 323 ble en formidabel suksess for Mazda og skulle noen år senere være med på å løfte merket til det mest kjøpte i Norge.
Mazda 323 var i første halvdel av 1980-årene en av bestselgerne – ikke minst på grunn av bilens kvalitet. Som japanske biler flest på den tiden gikk heller ikke Mazda 323 i stykker.
36 år seinere eksisterer fortsatt Mazda 323, men nå heter bilen Mazda3 og kommer denne høsten tvers gjennom fornyet med premiere på IAA i Frankfurt 10. september.
Vi har allerede kjørt biler – les mer her
Og hos Mazda har de ikke glemt stuntet fra 1977. Forskjellen er bare at denne gang er det ikke to biler på veien gjennom Sibir, men hele åtte kjøretøy som etter å ha blitt skipet over fra Japan, la ut fra Vladivostok 2. august.
Naturligvis finner du BilNorge bak rattet i en av bilene. Vår etappe fra Ulan-Ude til Krasnoyarsk utgjør 1620 kilometer av en totalt 14890 kilometer lang reise gjennom to kontinenter og mer enn 30 byer med Moskva som den største.
Alle bilene på reisen er utstyrt med Mazdas nye 120 hk Skyactiv drivlinje. Denne blir ventelig volummodellen når Mazda3 mot slutten av året slippes i Norge.