-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bensinmotor under 100 gram
Ford lanserer en ny versjon av Focus som setter ny standard for bensinmotorer. Den kan skryte av CO2-utslipp på under 100 gram per kilometer.
Ifølge Ford er dette den første bensindrevne familiebilen i Europa med CO2-utslipp på under 100 gram CO2.
Focus 1.0-liters EcoBoost oppnår klasseledende drivstofforbruk på 0,43 l/mil med en spesialkalibrert 100-hesters versjon av den 3-sylindrede turbomotoren i kombinasjon med ECOnetic-teknologi. Bilen kommer i salg tidlig i 2014.
- Selv for bare et par år siden ville ikke folk trodd det var mulig at en mellomstor, bensindreven familiebil skulle bryte 100-gramsgrensen for CO2-utslipp, sier Steve Kimber, adm. direktør for Ford Motor Norge.
- På den annen side har 1-liters EcoBoost-motoren gjort det til vane å overgå det man forventer at en bensinmotor skal kunne levere.
Fords 1,0-liters EcoBoost-motor sørger for at den nye modellen er sterkere enn den første generasjonen Ford Focus med 1.6-liters motor for 10 år siden, samtidig som den slipper ut hele 47% mindre CO2.
Den nye modellen med et utslipp på 99 g/km, vil øke tilbudet av Focus-modeller med 1,0-liters EcoBoost-motorer til tre - inklusive 100-hesters-versjonen som slipper ut 109 g/km CO2 og 125 hk-versjonen med utslipp på 114 g/km CO2.
LES OM: Krymping i praksis
1.0-liters EcoBoost-motoren er allerede tilgjengelig i Fiesta, B-MAX, C-MAX, 7-seters Grand C-MAX og Focus.
I nær fremtid vil den også komme i SUV-modellen EcoSport, varebilene Transit Connect og Transit Courier; Tourneo Connect og Tourneo Courier og noe senere i den helt nye Mondeo-modellen.
Ford lanserer i disse dager nullutslippsbilen Focus Electric og tilbyr i tillegg en dieseldrevet Focus ECOnetic som går på 0.34 l/mil og 88 g/km CO2-utslipp.
- Med Focus 1.0-liters EcoBoost, Focus Electric og Focus ECOnetic tilbyr Ford sine kunder enestående valgmuligheter når det gjelder drivstoffeffektive familiebiler, fastslår Steve Kimber, som opplyser at prisen for den nye modellen vil bli offentliggjort tidlig neste år.