-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Déjà vu fra Kia
Kia har en konseptbil klar for Frankfurt. Har du sett noe liknende før?
Dette blir litt vanskelig, for ingen kan beskylde Kias (og etterhånden også Hyundais) design-overordnete Peter Schreyer for å mangle skaperevne. Han er, med tre utropstegn etter, en av de meste kreative – selv etter 35 år i denne drepende bransjen.
Men jeg husker hvordan jeg satt igjen med en følelse av at «denne har jeg sett før» da han dukket opp i sin nye rolle som Kias designsjef på Frankfurt-utstillingen i 2007.
Dramatikk
De fleste av oss hadde regnet med at han ville trukket seg med masse ære (Audi TT, Audi A3, VW Golf IV og mange spennende konseptbiler) og kost seg oppunder himmelen i en gammel kriger, helst yndlingsflyet hans, en P 51 Mustang.
Så dukket han altså opp hos Kia. Som fremdeles var en vits. Og som han lovte å trekke opp til der bilene fikk max spotlight.
Særlig!
På starten av dette året ble han Chief Design Officer for både Hyundai Motor and Kia Motors.
Tilbake til Frankfurt 2007. Da viste han den første Kia som hadde hans fingeravtrykk. Kee het den. Oppe i hodet mitt var den altfor lik forarbeider jeg hadde sett til den (da) ferskeste Sciroccoen i VW-studioene i Sitges, Spania.
Schreyer avfeide det selvfølgelig da vi snakket om det, men vi var jo enige om at det var umulig å blåse hjernen tom for ting man har jobbet med før.
Og noe lignende synes jeg jeg ser her når jeg ser de første bilene av årets Frankfurt-bil.
Konspirasjon
Men er det bare jeg som synes det finnes anelser av Audi her? A1 og A3. Eller er det bare det sølvfargede taket som forvirrer meg?
Men jeg kan jo fortsette konspirasjonstankegangen, inntil jeg blir overbevist om det motsatte i Frankfurt på første pressedagen. Da skal jeg få med meg Gregory Guillaume rundt bilen en tur.
Det er han som har hatt ansvaret for Niro, men det hører med til historien at han var en av Schreyers tetteste medarbeidere hos VW, var sjef i Sitges der alt det morsomme og fremtidsrettede ble gjort, og kom veldig fort over til Kia etter at gammelsjefen hadde fått ryddet plass til ham der.
Det ender sikker med en god porsjon ny beundring fra min side.