-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Frankfurts minste nyhet
Det er så gøy når man finner noe på en stor bilutstilling som er så lite at man egentlig ikke skulle funnet det. Nismos smart-klokke er en slik nyhet.
Nismo, som er Nissans kjør-kjapt avdeling, bruker faktisk mye energi på å hjelpe førerne til å få mer energi.
Tidligere i år har de presentert Nismo Lab, et mobilt laboratorium som er forsynt med det aller nyeste av biometrisk treningsutstyr.
Og de har vist oss JukeRide, et analyseinstrument som går uttapå det meste bransjen har sett av slikt tidligere. Den samler opp både mekaniske data fra bilen og biometriske data fra føreren under løp og bruker dem for å utvikle både sportsbilene og sportspersonene videre.
De sa tidlig fra at de ønsket å flytte dette over til bærbar teknologi så fort som mulig, og det er det vi ser antydninger av i en liten, bortgjemt monter på veggen på Nissan-standen i Frankfurt.
Umulig å fotografere er dingsen også, der den er skjult bak en tjukk glassrute. Men nå som vi har funnet den er det et visst håp om at hr. BilNorge-redaktøren klarer å grave frem bedre bilder enn de to jeg fikk tatt.
SE VIDEO
Dette er altså en smart-klokke – lenge før Google har lansert sin – som samler opp hjerterytmen som et ECG, og hjernerytmen (da heter det EEG og har blant annet med førerens konsentrasjon å gjøre, i denne settingen) og overflate-tempen på huden for å avgjøre blant annet graden av dehydrering.
Men i tillegg vil klokken også være forbundet med bilen med fulle telematikk-data fra en runde eller et helt løp på racerbanen, men også greie informasjoner om gjennomsnittsforbruk eller -hastighet kan lastes ned fra den.
Dessuten kan den brukes til å motta bilrelevante informasjoner fra Nismo. Forklaring på feilkoder for eksempel.
Det er ikke lenge før produktet er til salgs. I tre farger, svart eller hvitt eller svart OG rødt. Svært enkel betjening påstås det også – to knotter på klokka, og alle forbindelser via Blåtann.
Til og med forpakningen vil være spesiell – den vil bli produsert av dekk som har vært brukt til banekjøring.
Syv dagers levetid mellom oppladingene via et Micro USB skal den også få.
Dere som har skikkelig peiling på klokker og elektronikk kan kanskje finne ut hvem som skal lage denne for Nissan også. Klokken er nemlig stemplet Rolle – en liten by i nærheten av Genève i Sveits.