-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Overkill fra Mansory
Mansory har aldri vært kjent for elegante antydninger. Her er det hele breisida til. I år breisidet de mer enn noen gang.
Jeg nevnte da vi var innom Brabus forleden at deres 6x6 utgave nok var imponerende, men det fantes kjøretøy som var enda litt mer overlegne.
Fra Mansory, selvfølgelig. Derfra har vi alltid forventet noe som var enda verre enn sist. Og de skuffet ikke.
Når det gjelder «vanlige» gatebiler vil de har problemer med å overraske. Lamborghini LP700-4 som de gjør enda bredere og utstyrer med inntil 1250 hester – det er klart de gjør det.
Sensasjonelt er det heller ikke, selv om det er en verdenspremiere, at de nå også gjør dette med en åpen utgave. Den lyder det underlige navnet Carbonado Apertos. Den skal bygges i tre eksemplarer, og hvilke tre «som skal få æren» vil bli en vanskelig beslutning – ifølge Mansory.
1,2 millioner euro er visst derimot ikke noen vanskelig beslutning.
At de tar for seg G-Klasse biler og omarbeider dem rund baut, samtidig som de bygger inn en V12-motor, eller på annet vis får frem 1000 Nm, er også ting vi regner med derfra.
Og en skreddersydd McLaren MP4-12C regner vi selvfølgelig også med. 70 hester mer enn standard hjelper sikkert litt.
Det som overrasket litt var imidlertid at de viste sin La Revoluzione. En egen versjon av Ferraris F12 Berlinetta. Den var faktisk ganske tilbakeholdende. Akseptabel også for dem som ønsket å være litt diskrete.
Mansory har jo tidligere mishandlet for eksempel 599 og 612 – de har sett ut som de var inspirert av Rambo på sitt verste.
Men denne er faktisk ganske tilbakeholdende. Det er kanskje fordi den dyp røde karbonfinish-overflaten ikke fremhever de få styling-eksessene som tross alt finnes her – og vi kan være enige om at interiøret roper ganske høyt.
Men til Mansory å være er den faktisk ganske tilbakeholdende.
Det kan man derimot ikke si om deres utendørs stand. Hvor dette kjøretøyet kommer fra, og hva det er ment som, og hvilke spesifikasjoner det har – var umulig å få beskjed om.
Men det er vel bare å slå fast at med 8x8, hvorav de fire første også er styrende, har ikke Brabus noe særlig å stille opp med i en skikkelig konfrontasjon.
Jeg har en følelse av at dette er noe russisk og at det sikkert er mye skinn og komfort på innsiden, og at dette er noe som kan ta seg frem overalt.
At den er utstilt sammen med en av Mansorys golf carts, er jo egentlig en god dose ironi.
Nå er det en slags trøst at også Mansory nok blir overmannet på IAA. Riktignok er hærens pansrede Fennek bare 4x4, men den er til gjengjeld utstyrt med skarpe våpen. Den koster 3,1 millioner euro og er vel i hvert fall utstillingens dyreste kjøretøy.
Men både i aggressivitet og pris tror jeg Mansory blir en god nummer to.