-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Løvetann blir dekk
Nå kan ugresset i hagen din bli til noe nyttig. Dekkfabrikanten Continental eksperimenterer med bildekk laget av løvetann.
Continental Dekk står på randen av et gjennombrudd med sitt utviklingsprosjekt for gummi laget av løvetann. I de senere årene har Continental, sammen med Fraunhofer Instituttet i Aachen, klart å produsere høyverdig gummi fra løvetann i laboratoriet.
- Vi investerer stort i dette prosjektet fordi vi er overbevist om at det vil være i stand til ytterligere forbedre vår dekkproduksjon i det lange løp, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
Produksjon av gummi fra løvetann er langt mindre væravhengig enn produksjon fra gummitrær, og løvetann kan dessuten plantes nær sagt hvor som helst.
- Vi kan dyrke avlinger med løvetann nær våre produksjonssteder, og dermed spare miljøet på grunn av langt mindre logistikk, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
De første testdekkene med gummi laget av løvetann er planlagt testet på vanlige veier.
- Vi har bygget opp en stor kompetanse innen løvetanndyrking de siste årene, og gummien produsert fra løvetann er faktisk mer robust enn gummien fra gummitrær. Med denne teknologien tar vi et langt steg mot vår mål om å produsere dekk helt uten bruk av fossile materialer, sier Frank Larsen, teknisk sjef hos Continental Dekk Norge.