-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Copen med stavefeil
Daihatsu skal komme med en ny Copen til Tokyo-utstillingen. Men denne gang heter den Kopen!
Det er kanskje forholdsvis kjent at det i BIL-sfæren også befinner seg en Copen. Ikke den femi europeiske utgaven, men en hardcore japaner med rattet på riktig (høyre) side og med den hysteriske firesylindrede japanske 660 ccm motoren.
Denne nesten håndbygde bilen, med betydelig innslag av aluminium (800 kg og nesten ikke verken hestekrefter eller dreiemoment, men massevis av turtall og en girkasse med helt sinnssyke utvekslinger – massiv moro!), gikk ut av tiden en gang i fjor.
Og nå skal den altså gjenoppstå. Samme idéen, men med et nytt, mer funky utseende. Du har faktisk sett antydninger av denne fasongen før, vi fortalte om et nytt konsept, D-X, fra Tokyo-utstillingen for to år siden.
Vi vet ikke noe mer om den nye Kopen enn vi visste om D-X den gangen, men det er nok helt opplagt at den er bygget over den japanske Kei-oppskriften (begrensninger på utvendige mål, og på motorstørrelse – men ikke motorytelse!) akkurat som Hondas nye Kopen-konkurrent S660.
Men hvis vi skal tro på de første bildene som er sendt ut av den nye sportsbilen, vil den kunne leveres med forskjellige klær. Her ser vi i hvert fall variasjoner når det gjelder både cladding og lys.
Det er nok ikke noe særlig håp om at denne vil komme til Norge. Bertel O. Steen har avviklet Daihatsu-importen nå. Men siden Toyota har et skikkelig inngrep i Daihatsu, kan vi jo håpe at kjempekonsernet ser lyset og sørger for å få distribuert denne lille morsomheten.
Foreløpig er jo disse bilene helt uten konkurranse, og er det noe de store produsentene elsker for tiden, så er det jo å finne opp nye segmenter.