-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru, Suba-Roo
Dette navnet er nesten godt nok til å bli brukt på en produksjonsmodell. Foreløpig forteller det om en spenstig nordamerikansk Subaru-fantasi.
Subarus japanske designkontor er også med blant de åtte (med til sammen ni forslag) bildesign-innslagene i den Design Challenge som arrangeres i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles.
Som alle andre har de måttet forholde seg til ganske alternative konkurranseregler, bilene skal være tenkt ut med basis i vår stadig økende viten innen biologi. Så vi har sett biler som bruker sivets interne konstruksjon eller biler som drives på samme måte som frø «svømmer» gjennom et vått element.
Og nå kommer altså Subarus forslag, der navnet alene får oss til å tenke på noe muntert og lekent som for eksempel animasjonsfiguren Scooby Doo.
Den blir da også beskrevet som blant annet morsom, oppi for eksempel innovativ og slett ikke dyr.
De kaller den en personal mobility vehicle, med andre ord – denne skal frakte deg og ingen andre i tillegg. En-manns-transportør som vil endre menneske-maskin forholdet radikalt.
Egentlig høres den ut som en forlengelse av deg selv, med en en-bent konstruksjon der fremdriften på mange måter er en imitasjon av kenguruens kraftige hopp.
Her er poenget at den skal kunne brukes overalt, på motorveien, på stier i skogen, inne i hus – denne skal utvide alt du har sett på som begrensende innen personlig mobilitet, samtidig som den skal hente tilbake den gamle følelsen av glede, når du kan bevege deg fritt og effektivt omkring.
Et innebygget Eye-Sight system sørger for sikkerheten, og skal hindre at du tråkker på beina til andre.
Litt namedropping her også: en av Subaru-designerne på dette prosjektet, Yohei Noshiro, var en av smartingene bak interiøret i Mazdas oppsiktsvekkende konseptbil, Senku, fra 2005. Når såpass profilerte folk dukker opp her, viser det klart at Los Angeles Design Challenge blir tatt på alvor rundt i verden.