-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skyline blir Infiniti
Nissans luksusmerke erobrer stadig nye territorier. Nå foretar de viktige grep i Asia.
Infiniti-modellene er ikke nye for japanere, et par av bilene har lenge vært solgt der under andre navn. Modellen som i USA heter Infiniti G37, er i Japan kjent som Skyline, mens den større modellen, Infiniti Q70, heter Fuga i Japan.
Men i forbindelse med lanseringen av en ny Skyline-modell, kjent som Infiniti Q50 i andre markeder, byttes Nissan-logoen ut med Infinitis. Men fortsatt skal den hete Skyline i Japan, man tukler ikke med en så innarbeidet betegnelse uten å gå varsomt frem.
I første omgang skal nye Skyline selges med to alternative drivlinjer – en 3,7-liters V6 med 333 hestekrefter og 365 Newtonmeter. Alternativet er en hybridutgave med 3,5-liters bensinmotor og elmotor. Denne har en samlet effekt på 305 hk og 350 Nm.
En hemsko for Infinitis globalisering har vært utvalget av drivlinjer. Disse har båret preg av at USA har vært det største og viktigste markedet, og i USA er det som kjent bensinmotorer som ruler, helst med minst seks sylindre. Skjønt også der begynner man å være åpen for alternative løsninger, både downsizing og disel.
I samarbeid med Daimler er Infiniti i ferd med å lansere en ny 2,2-liters dieselmotor på det europeiske markedet nå i høst. Og på bilutstillingen i Guangzhou kunne de avsløre enda en frukt av dette samarbeidet, en 2,0-liters turbo bensinmotor.
Motoren har 214 hestekrefter og et dreiemoment på 320 Newtonmeter. Foreløpig innfrir den EU5-kravene, men vi bør kunne forvente at den klarer EU6 innen den kommer til Europa, disse kravene innføres jo allerede neste høst.
Den nye bensinmotoren får sin debut i det kinesiske markedet våren 2014. Og for å få et godt fotfeste i det raskt voksende Kina-markedet lanserer Infiniti neste år to av sine nye modeller, Q50 og QX50 med lang akselavstand. Disse skal også produseres lokalt.