-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru på banen
På bilutstillingene i Tokyo og Los Angeles viste Subaru konseptbiler som indikerte at de har flere nye modeller på gang. Her er et par av dem tatt på kornet.
Vi beklager at ikke bildene holder den tekniske kvaliteten vi normalt formidler fra Carparazzi, men vi syns likevel det er verd å presentere dem siden dette er de første bildene vi har av nye Legacy og Outback under testing i Europa.
Sistnevnte er definitivt den mest populære utgaven hos oss.
SE: Legacy Concept
Ny Legacy debuterer i Japan neste vår, og vil nok deretter raskt finne veien til USA. Outback får vi kanskje se på en europeisk bilutstilling neste høst. Men ifølge den norske importøren trenger vi ikke rydde plass til modellene på vår lanseringskalender for 2014.
Selv om bilene er godt kamuflert kan vi se at stylingen er inspirert av WRX Concept som debuterte i våres, og som vi fikk se i produksjonsklar utgave i Los Angeles.
Viktige elementer er en rektangulær grill, coupé-aktig profil, C-formede baklykter, og doble eksosrør.
Symmetrisk firehjulsdrift forblir selvsagt standard slik tradisjonen er hos Legacy / Outback.
Når det gjelder motorer får trolig den japanske basisutgaven en firesylindret 2,5-liters boxer med 173 hestekrefter. Her hos oss er det mest aktuelt med diesel, og Subarus 2,0-liter med 150 hk er jo et meget godt alternativ.
En alternativ motor er 2,0-liters turbomotoren med 240 hester som tilbys i Forester. En hybrid drivlinje ligger også i kortene dersom Subaru skal nå sine uttalte mål om å redusere CO2-utslippene fra bilparken med 30 prosent innen midten av dette tiåret.
Sekstrinns manuell girkasse er standard, men CVT automatgir – Lineartonic på Subaru-språket – er også tilgjengelig.
Mens Legacy Concept ble vist i Los Angeles, sto Levorg Concept i Tokyo. I tillegg til ny Outback er dette en potensiell modell som står høyt på ønskelisten for den norske Subaru-organisasjonen.