-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tett sjukamp
SUV har til tross for størrelsen ikke alltid vært synonymt med god plass innvendig. Det har Mitsubishi Outlander og Nissan Qashqai tatt mål av seg til å gjør noe med.
Først publisert i Bil 2/3-2013.
Forrige generasjon Mitsubishi Outlander var en stor suksess. Bra plass til en overkommelig pris appellerte til snusfornuftige nordmenn med plasshunger og troen på behovet for en ekstra seterad. Nissan har også sett muligheten i dette markedet, og ved å forlenge Qashqai med 21 centimeter ga de plass til en ekstra seterad eller litt ekstra bagasjeplass.
Nå er tredje generasjon Outlander på plass. Spørsmålet er om Mitsubishi har klart å fikse noen av motforestillingene mot bilen den erstatter, samtidig som den har beholdt egenskapene som gjorde den til en vinner hos familien.
Begge disse bilene kan leveres med drift foran, eller på alle fire. Våre testbiler er firehjulsdrevne, men har mulighet til å koble denne ut og inn, samt å låse fordelingskassa.
En god del bilkjøpere mener det kan være greit å ha en ekstra seterad. Samtidig er det slik at for de fleste som faktisk trenger så mange seter, blir de fleste «vanlige» sjusetere for små. Bagasjeplass blir det nemlig sjeldent noe igjen av når alle setene er oppe.
I biler som dette er det også slik at den bakerste seteraden blir ganske trang, og ikke minst vanskelig å komme seg ut og inn av. Sånn sett blir dette først og fremst ekstraseter til kortere turer. På den annen side, både hos Nissan og Mitsubishi felles setene flatt ned i gulvet, og dermed får du bra med plass til bagasje når bilen brukes som femseter.
LES VIDERE:
- Innledning
- Mitsubishi Outlander
- Nissan Qashqai+2
- Testvurdering og poeng Mitsubishi Outlander
- Testvurdering og poeng Nissan Qashqai+2
- Vårt valg