-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skisser av ny TT
Om et par uker skal nye Audi TT debutere i Genève, og Audi serverer noen drypp for å holde oss våkne.
På bilutstillingen i Detroit viste Audi konseptbilen Shooting Brake Show Car. Mange tok det for gitt at dette var forsmaken på en ny Allroad eller Q-modell, men sannheten er at den ga oss hint om designretningen på nye TT.
Nå får vi nok et hint – denne gangen i form av designskisser.
Ifølge Audi har tredje generasjon av den kompakte sportsbilen tydelige aner fra stamfaren. Samtidig byr naturlig nok nye TT på en rekke nye innovative løsninger.
De første designskissene viser at singelframe-grillen er bred og flat. Sammen med de store luftinntakene og de markante lyktene, gir det nye TT et markant ansikt.
De mange horisontale linjene får bilen til å fremstå som lav og bred, samtidig som designen brytes opp de vertikale linjene i luftinntakene og lyktene. Som på Audi R8 er de fire ringene plassert på panseret fremfor i grillen.
Profilen på coupéen minner om den klassiske designen til første generasjon Audi TT som ble lansert i 1998. De brede hjulbuene og den markante kanallisten har også tydelige aner fra forløperne.
Bak ser man at eksosrørene er plassert mot midten av bilen, akkurat slik som på første generasjon Audi TT. Alle varianter har doble eksosrør – unntaket er nye TTS som, når den lanseres, vil komme med 4 enderør, et fellestrekk for alle Audi S-modeller.
Interiøret er moderne, men med innslag av klassisk TT-design. Tredje generasjon byr på infotainment-løsninger og tilkoblingsmuligheter i en helt ny dimensjon – den virtuelle cockpiten.
Det digitale instrumentpanelet viser all informasjon på en 12,3 tommers stor skjerm, i stedet for tradisjonelle klokker, godt synlig bak rattet. Det gir rom for et slankt og oversiktlig dashbord med rene linjer.
De runde luftdysene er et klassisk TT-element, men i nye Audi TT har de fått en rekke nye integrerte funksjoner.
En annen innovasjon som leveres på nye Audi TT er Matrix LED lysteknologi.
En rekke individuelle LED-dioder i frontlyktene slås av, dimmes eller tennes automatisk avhengig av situasjonen. Dermed reagerer frontlysene ekstremt presist i forhold til andre biler, samtidig som veien alltid belyses optimalt.
Nye Audi TT lanseres i Norge i 2. halvår. Prisen er ikke klar.