-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gateracer fra Honda
Honda gir oss en klar pekepinn på hva vi har i vente når en ny Civic R skal lanseres i 2015. Den blir utvilsomt en av de tøffeste gutta i klassen.
Vi har fått noen smakebiter av Civic Type T den senere tiden. Sist høst fikk vi servert både video og bilder av en lett kamuflert bil som herjet på Nordsløyfa, og for å holde oss våkne kom en ny illustrasjon for noen uker siden.
Bilen som i dag vises i Genève er ikke det endelige produktet, men Civic Type R Concept gir klare signaler om hva vi har i vente når den settes i produksjon som 2015-modell.
LES OGSÅ: Heftig fra Honda
Gateracer
Designteamet betegner den som en «racerbil for gata», i stedet for en trimmet utgave av gatebilen. Og det vil ikke overraske oss, også forrige generasjon Civic R hadde sine sterkeste sider på bane, noe som gjort den mindre egnet for lange turer.
De aerodynamiske detaljene er ikke bare pynt – de er der for å redusere luftmotstand, sørge for viktig kjøling av motor og bremser og for å skape mest mulig marktrykk i høye hastigheter.
«Laksetrapp»
En av de mest markante detaljene er den doble hekkspoileren med integrerte LED-lys. Utformingen av denne er ifølge Honda et direkte resultat av deres testing på Nürburgring. Den blir nok en hit i rånermiljøer.
Konseptbilen er designet og modellert ved Hondas R&D Centre i Swindon, England, i tett samarbeid med kollegene som skal stå for produksjon av den endelige bilen. Det lover godt.
Foreløpig er Honda tilbakeholdende med hensyn til tekniske data, men de røper at Civic R får en nyutviklet 2-liters VTEC turbomotor med minst 280 hestekrefter. Og selvsagt klarer den utslippskravene i Euro 6.
Målet er at nye Civic R skal bli den raskeste forhjulsdrevne bil rundt Nordsløyfa. Vi skal følge med videre.