-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hurra for Can
Muntert navn på den nye Lamborghinien. Men den var faktisk verd, om ikke tre ganger tre, så i hvert fall ett Hurra.
For det første ser den bedre ut enn jeg hadde fryktet. Etter å ha sett den ene vanvittige konsept/kort-serie-bilen etter den andre, der sekskanter og skarpe vinkler er misbrukt til det parodiske, virker Huracan faktisk litt tilbakeholdende.
LES OGSÅ: Ny Lambo offisiell
Jeg mener selvfølgelig ikke diskret, den dagen Lamborghini blir diskret har noe gått alvorlig gæærnt. Men den er ikke ekstremt skrytete, jeg kan med andre ord se for meg solbrune herrer UTEN gull-lenker bak rattet på denne.
Heksagoner
Men, selvfølgelig, heksagonene blomstrer her også, både inni og utenpå, men du må se godt etter for å oppdage at for eksempel frontruta er sekskantet, og når du endelig fatter det, så forstyrrer det allikevel ikke.
For det andre har 5,4-liters V10-motoren nå fått 610 hester, uten at man ennå ser nødvendigheten av å bruke turbo. 8250 omdreininger er også et territorium denne maskinen først nå er i ferd med å utforske.
Den permanente firehjulsdriften skal håndtere 560 Nm og en dobbelt-clutch girkasse skal avgjøre turtall i forhold til hastighet. Er det ikke hyggelig at denne kassa ikke heter DSG eller Doppekuplung, som i de tyske versjonene, men LDF (= Lamborghini Doppia Frizione)?
Anima
Dessverre svikter de når det gjelder navnet på anlegget som bestyrer bilens karakteristika. Det begynner lovende, systemet heter ANIMA, som er italiensk for sjel. Men når det kommer til skarpen viser det seg at det står for Adaptive Network Intelligent Management.
Med det hele i Corsa-modus var Huracan et par sekunder raskere enn Gallardo rundt racing-utgaven av Nardo.
Men det finnes mange andre stillinger som innvirker på styrerespons, mappingen av motor og transmisjon, demperfunksjoner og på hva differensialene i firehjulsdriftsystemet gjør, og når og hvordan de gjør det. Kjørefølelsen, og ytelsene kan skreddersys av og for deg.
Tror på suksess
For en gangs skyld ligger Lamborghini i forkant markedsmessig. Selv om salget ikke skal begynne før i juni har de allerede produsert 700 enheter (ved Genève-tider).
Fabrikken regner med at det vil være enkelt å selge 1000 av den i år, til en basispris av 201.000 euro. Toppåret for Gallardo var 2008, da ble det utlevert 1844 av Huracan-forgjengeren. I fjor produserte Lamborghini rett under 2000 biler totalt.
I forbindelse med lanseringen kunne Ulrich Hackenberg, Audis nye tekniske sjef (hvis ikke han også har mistet jobben etter at dette ble skrevet), forsikrer at selv om den neste Audi R8 vil bli basert på Huracan, vil den bli svært annerledes.
Ikke bare hva utseendet angår, selvfølgelig, men samme motor og girkasse vil føles helt annerledes, og opphengningen og geometrien vil også være endret slik at man kan bygge inn forskjellige karakteristikker.
Men han antydet også at for mange markeder var det nå nødvendig å se på downsizing, slik at det ville kunne bli aktuelt med turbo.
Men ikke på denne, foreløpig, heldigvis.