-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny motor i Mercedes SL
Mercedes sekssylindrede turbomotor tilbys nå i SL 400. Den skal erstatte SL 350.
På tross av en halv liter mindre slagvolum har SL 400 fått 27 hk mer enn den utgående modellen, takket være pustehjelp fra to turboer. I tillegg er maks dreiemoment økt fra 370 til 480 Newtonmeter i hele området mellom 1600 og 4000 omdreininger.
Omsatt til ytelser betyr det at null til hundre går unna på 5,2 sekunder (ned fra 5,9) mens toppfarten er den samme, de sedvanlige 250 km/t.
SL 400 er klar for utslippskravene i EU6, men den er litt tørstere enn SL 350 med et snittforbruk på 0,73 liter på mila (fra 0,68) og et CO2-utslipp på 172 g/km (159).
Den samme motoren er allerede på plass i E-Klasse sedan og stasjonsvogn.