-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ariel Atom med dress og slips
Det som gjør Ariel Atom unik er jo at den er så naken. Nå sørger Rezvani, California, for at den blir minst like unik, men av helt andre årsaker.
Det er mange grep som er tatt for å holde vekten på Ariel Atom under 650 kg - faktisk helt i nærheten av 600 for noen resultater.
Et av grepene er en nesten komplett mangel på hylster. Den er designet, ja, ganske nydelig, men karosserier er liksom ikke en del av designen, for å si det forsiktig.
Derfor er det egentlig litt kontraproduktivt når et California-firma presenterer sin versjon av Atomet, med full dress.
Beast kaller de sin utgave, og jeg må motstrebende innrømme det, den ser ikke gæærn ut. Det er mulig at innrømmelsen først kom etter at jeg hadde sjekket ut vekten, med 704 kg legger den på seg mindre enn 100 kg. Og med 500 hk-spesifikasjonene er det ikke mye å klage over når det gjelder vekt/hk-forhold.
Det forholdsvis vellykkede karosseriet sies å være tegnet av en fyr som heter Samir Sadikhov som, sies det også, har tegnet et Aston-konsept som han døpte DMC. Og hvorfor han gjorde det vet jeg heller ikke.
Det fortelles også at Sadikhov har vært med utviklingen av Vencer Sarthe, uten at jeg vet noe mer om det heller, men der slapp jeg i hvert fall å søke, for den finner du på BilNorge.
Men la oss slå fast at Beast i veldig stor grad fremdeles er et Atom. Masse scoops sikrer luft dit luft skal, noen effektive cutouts gir god innsikt til Atomets chassis-rør, og en veltebøyle og en frontrute som kan fjernes forteller at man mener alvor.
500-hesters-utgaven fra den 2,4-liters motoren som DDM har tatt seg av, sender bilen til 100 på akkurat samme tid som den nakne Atom-modellen, rett under 3 blank. Mens 315 hester utgaven (søndagsskoleversjonen) bruker litt på den andre siden av tre.
Det som er litt fikst er at alle dere der ute som allerede har en Ariel Atom, kan kjøpe denne karosseripakka og montere den på den eksisterende ramma.
Den blir akkurat like landeveislovlig med karosseriet, som den var uten. Hvis du skal kjøpe den nye er prisen på 500-versjonen 135.000 dollar. 315-versjonen får du for 115.000.