-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mustang i stua
Selvfølgelig dukker det opp en Mustang-skulptur også i Mustang-året. Men ikke fra USA, fra England!
Dersom du kjøper deg en plass blant de såkalt lisensierte produktene – Ford gjør en egen lisens-sak på produkter som skal feire Mustangens første femti – får du i hvert fall hjelp til markedsføringen din.
Dersom Robin Bark hadde fortsatt å sitte hjemme og lage sin «bil-kunst» hadde du visst like lite om ham nå som i går. Men takket være at han har laget en slags Mustang-skulptur – heldigvis ikke en skalamodell, men en skulptur – og fått den inn i feiringen, forteller Ford om dette i begeistret pressemelding til hele veden.
Jeg er sikker på at markedsføringsverdien er verdt langt mer enn hva han betalte for å bli «Ford Official Licensed Product». Ikke minst fordi det er en web-adresse med i meldingen som gir deg adgang til alt det andre han lager.
Jeg er kanskje ikke veldig imponert – eller for å si det på en annen måte: Han stilte ut på Retromobile i Paris for første gang i år. Men når jeg går gjennom bildene mine derfra, finner jeg ut at ble så engasjert at jeg ikke tok et eneste foto på hans stand.
Og det er egentlig ganske godt gjort når man bare slenger elektronikken rundt omkring og knipser biler av omtrent alt.
Jeg husker hva han viste – men altså ikke noe varig minne med hjem. Og hjemmesiden han viser en illustratør uten egentlig noen skikkelig stil, eller noe klart uttrykk, som skulpturene hans tar utgangspunkt i kjente former, Porsche, Cobra, E-Jag, Mercedes Sølvpil o.s.v. og så drar han former og linjer litt ut slik at det ser ut som om klumpen har stått litt for lenge ute i sola.
Mustangen er støpt i aluminium av skikkelige håndverkere i Sussex (får vi vite). Akkurat denne veier litt over en kilo og er 18 cm lang. Og selvfølgelig er hvert kunststykke nummerert og signert og pakket inn i en skreddersnekret sigarboks. 340 pund må du betale for en slik.
Kanskje det egentlig er en veldig god deal. Bark har nemlig benyttet seg av en annen femtiåring også, og gjort en skulptur av Austin Healey 100. Men den måler bare 15 cm, veier 640 gram og koster allikevel 335 pund.
Her kan vi være enige om at Mustang-skulpturen følger original-oppskriften. Den bilen skulle også være noe som så ut som mye mer enn det den egentlig kostet.