-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bøter og nye tilbakekallinger
Mary Barry hadde nok kanskje tenkt seg en litt greiere start som nyutnevnt toppsjef for General Motors. Først fikk hun tidenes tilbakekalling-sak i fanget, nå er det store bøter og enda flere tilbakekallinger.
Det startet altså med at Mary Barra ble utnevnt til CEO for General Motors midt i januar. Ingen kvinne har nådd lenger i bilbransjen.
Ingen kvinne, eller leder i det hele tatt, uansett kjønn, har vel fått en brattere start heller.
Det tok et par uker, så begynte bråket om tenningslåser, feil man hadde visst om i mange år, og flere dødsfall som resultat av feilene.
GM rotet det skikkelig til i starten av offentlighetsprosessen, men det endte snart med tilbakekalling og utbedring av 2,6 millioner biler.
Etter det har det ballet på seg. I skrivende stund er GM oppe i 12,8 millioner tilbakekallinger så langt i år – 11,2 av dem i USA.
Den siste tilbakekallingen er utelukkende amerikanske biler og er en forholdsvis bagatellmessig feil som berører kabler til bremselyset
Omtrent samtidig har GM fått en bot på 35 millioner dollar etter tenningslås-skandalen.
En bagatellmessig sum, hvis man bare tenker penger, men den er jo ikke akkurat med på å bedre selskapets omdømme.
Les også: det store tilbakekallingsåret
I Kongressen ligger det forresten et forslag fra Obama-administrasjonen nå, som vil øke den type bøter til minst 300 millioner – selv det er en bagatell for et selskap som GM som gjorde netto 3,8 milliarder dollar i fjor.
Det som kanskje er egnet til å forundre, er at aprilsalget i USA ikke viste noen tegn til at publikum hadde mistet troen på GM-produktene, det var ikke antydning til hikk i salgsresultatene.
Og etter de siste avsløringene på slutten av forrige uke, datt aksjekursen bare med 1,7 prosent.
Men selv om disse problemene tilsynelatende ikke går ut over forretningen er jeg ganske sikker på at fr. Barra kunne tenkt seg en helt annen start på regjeringstiden sin.