-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citigo får massasje
Skoda Citigo er på en måte havnet i Skyggenes dal. Men under Wörthersee-helgen skal en spesialversjon garantert få masse oppmerksomhet.
Citigo er på en måte den stakkars lille ungen i Skoda-familiene. Alle de andre modellene selger bedre, kanskje bortsett fra Roomster.
Kanskje var det fordi Josef Kaban syntes litt synd på den at det var denne modellen han valgte da han satte 16 Skoda lærlinger i gang med å bygge en spesialutgave til den årlige flærr&styling festivalen ved Wörthersee.
Den fikk til og med et snappy navn: Cityjet.
Egentlig var dette et møte for hardcore Golf GTI entusiaster, men det har vokst seg til å bli en fest der alle Volkswagens gatebilprodusenter viser noen av sine villeste drømmer.
Nå kan vi kanskje ikke kalle denne Citigo-utgaven for vill, men den er definitvt en drøm. Allerede for et halvt år siden planla Skoda denne innsatsen og satte seksten av selskapets lærlinger, fra en rekke forskjellige avdelinger, til å skisse, og bygge, en bil slik de kunne tenke seg å stille på Wörthersee med.
Les også: GTI Roadster - fra spill til virkelighet
Oppskriften var grei, og kanskje ikke veldig overraskende når vi vet at de er ganske unge disse folkene: Man skjærer av taket, gir den skikkelige 16-tommere og en skikkelig hekkspoiler – ser ut som den er hentet fra en Ferrari, legger på et par veltebøyler som ser veldig bra ut og doble eksosrør der bak. Ikke veldig logisk. Kanskje, for en tresylindret motor, men det ser bra ut.
At motoren er litt kraftigere, 75 i stedet for 60 hester, er imidlertid ikke på langt nær så viktig som en fancy passasjeravdeling i svart, hvitt og rødt og med et skikkelig 300 Watts anlegg med jålete innvendig LED-belysning som på disco-maner reagerer på lyden.
Og selvfølgelig er eksteriøret lakket i den blå/hvite kombinasjonen vi ser på Skodas mer sportslige innslag.
Det finnes et alvor bak dette prosjektet også. Skoda tar lærlingeoppgaven sin veldig alvorlig. De har for tiden 13 forskjellige tre- eller fire-års program. På slutten av dem går ungdommene ut med eksamen tilsvarende vår videregående, pluss spesialutdannelse innen diverse bilfag.
Og der finner man alt fra bilmekaniker og bilelektriker til Industriell logistikk. Prosjekter som denne Cityjeten er utvilsomt et skikkelig krydder på resten av studie-menyen.