-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Spyker lever – tross alt
Helsides annonser i finanspressen lanserer friske finansieringsideer for Spyker. Samtidig holdt de på å bli innhentet av nederlandske skattemyndigheter.
«Bond, Venator Bond» er den friske tittelen på toppen av helsiders annonser i Financial Times.
Den skal selvfølgelig minne om «Bond. James Bond» sitatet fra helt tilbake til Ian Flemings tid.
Men dette har ikke noe med James Bond å gjøre, dette dreier om Bonds, Bonds som i gjeldsbrev.
Det viser seg at Spyker vil selge gjeldsbrev. De skal betales tilbake, men det lanseres tre forskjellige planer. De to er forholdsvis kurante med renter og kuponger og hele pakka, den tredje dreier seg imidlertid om tilbakebetaling i form av den nye B6 Venator.
Det er da også den som er avbildet ganske dramatisk på disse annonsene. (Og hver gang jeg har sett disse prangende oppslagene har jeg på avisens vegne håpet at de er betalt på forhånd).
Personlig hilsen
Detaljene om nedbetalingen må du inn på nettsidene deres: http://www.spykercars.com/bond
for å finne. Der finner du også «A Personal Note» fra Victor R. Muller, Chief Executive Officer and Founder (og heller ikke helt ukjent i SAAB-sammenheng).
Noe av det han forteller er at han vil skrive ut 100 gjeldsbrev, hvert pålydende £ 100.000. Det er penger det – 10 millioner pund.
Etter tre år får du tilbake 124.750 pund, dersom du har tatt ut rentene på 8,25 % underveis. 127.447 dersom du har latt rentene stå. Hvis du tar sjansen på fire år blir summen henholdsvis 143.000 og 148,178 pund.
Eller du får altså en bil etter tre år. Minimumsverdien på den loves da å være 125.000 pund.
Det er selvfølgelig også en betingelse at du må tro på prosjektet.
Kamp mot klokka
Det blir ikke så lett når autoblog.nl forteller at store Troostwij Auctions skal selge unna Spyker-inventar.
Dette er en auksjonsforretning som tar seg av alt som ikke er spesielt prestisjefylt. Gammelt produksjonsutstyr. Hyller fra en enorm lagerhall. Komplette kontorinventarer. Firmabiler nedskrevet til null.
Og Spyker-minner. Den blå-gule C8 bilen fra Mullers kostbare formel 1 forsøk. Peking-to-Paris SUV-konseptet. Mange håndbygde prototyper. Og ikke minst – 85 V8 motorer fra Audi, med full drivlinje – slike som skal inn i Venatoren.
Og det lå bilder på Troostwijs hjemmesider, men så forsvant de plutselig.
Autoblog.nl hadde fått beskjed fra Spyker om at det dreide seg om et uoppgjort skattekrav (ikke et ord om størrelsen) men at det nå var gjort opp og auksjonen var avlyst.
Fremdeles et artistisk grep på kanten av stupet.
Autoblog.nl kommenterer hele saken lakonisk med at «En katt har ni liv. Victor Muller har 900».