-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Pusser opp BMW-junior
BMW 1-serie er klar for en midtlivsoppdatering, men den er kanskje ikke så stor som mange kunne håpet.
Siste generasjon BMW 1-serie har helt siden lansering fått kritikk for utseendet. Et frontparti som ikke helt henger sammen, med svære frontlykter og rare proporsjoner, kombinert med en rotete bakende med «lykter stjålet fra Volkswagen Polo», som en sa en gang.
Mange var nok derfor lettet da 2-serien kom, med en langt snertnere front. Kanskje ville dette bli en realitet på 1-serien også i forbindelse med faceliften?
Men det ser ut til at BMW skuffer de som levde i det håpet.
De ferskeste spionbildene av «nye» 1-serien viser liten endring. Støtfangerne foran og bak er fortsatt kledt i kamuflasjefolie, men viser tydelig at utseendet på dagens 1-serie i stor grad blir som før.
I tillegg til lettere utseendemessige forandringer vil de nye fangerne gi aerodynamiske fordeler, ytterligere et ledd i kampen for å få ned forbruk og utslipp, selvsagt.
Les også våre inntrykk av 1-serien med minste motor, og med største motor.
Neste trekker foran
På verdensbasis har kanskje ikke 1-serien vært den aller største suksessen, og heller ikke i Norge klarer den å matche konkurrentene på salgstall for tiden.
453 stykker er solgt i Norge så langt i år, mot 1.238 Audi A3, 607 Mercedes A-klasse og 1.591 Volvo V40 (alle tall per 7.7.2014, kilde: OFV).
De som likevel er 1-serie-entusiaster bør kanskje merke seg at dette er siste Ener med bakhjulsdrift. Neste generasjon er allerede under utvikling, og vil dele plattform med nye Mini. UKL-plattformen er basert på forhjulsdrift, med mulighet for drift på alle fire.
Både neste 1-serie og neste X1 vil bygges på denne plattformen, i likhet med allerede lanserte 2-serie Active Tourer - en bil vi skal sette oss bak rattet i ganske snart.