-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiat skal IKKE giftes bort
Det ble litt stemning i forrige uke da Manager Magazin i Tyskland proklamerte at Fiat og VW skulle slå seg sammen.
Egentlig er det ikke en ulogisk tanke, og en rekke spesialister rykket straks ut og forklarte grav alvorlig hvorfor dette kunne være en God Ting for dem begge.
Det ble jo ikke bedre av at verken Fiat eller VW så seg i stand til å kommentere med en gang historien sprakk. Særlig om sommeren er det ofte et stykke vei fra PR-avdelingens talspersoner og opp til toppene som måtte kunne forventes å vite noe.
Så dermed ble det jo selvfølgelig en ganske munter reaksjon på børsen også. Fiat steg med fire prosent, VW sank med én.
Men selv om historien ble skikkelig dementert fra alle kanter dagen etter, er det verdt å ta med seg høydepunktene, bladet er jo tross alt i salg ennå i tre uker fremover.
Hovedpunktene er at Agnelli-familien og Piëch med hele hans klan snakker mye sammen privat. At Piëch stadig spøker (kan den mannen spøke?) med at Ferrari og Alfa kjøper han gjerne når de blir til salgs, og at Chrysler jo er ideell for Volkswagen som har problemer med å finne fotfeste i USA.
Bladet visste i tillegg at Agnelliene også er klare til å forlate volumproduksjon og heller konsentrere seg fullt ut om Ferrari.
Slik ble det altså ikke.
Men tro ikke at ryktekverna stanset der. For så kom Financial Times på banen med «PSA og Fiat diskuterer sammenslåing»
Når man leste artikkelen var det ikke SÅ dramatisk, på mange måter var det et oppfriskningskurs i de samtalene alle vet har funnet sted i løpet av det siste året.
Riktignok slo PSA til med et formidabelt dementi, «Vi avkrefter ethvert aspekt rundt FTs påståtte sammenslutning med Fiat» låt den. Fiats var ikke fullt så bombastisk.
Men også her forstår man nødvendigheten av at journalister ikke handler i de aksjene de kommer i nærheten av i artiklene sine.
De første timene den torsdagen Financial Times flashet denne tittelen steg aksjene både i Fiat og Peugeot.
Kanskje vi skal vente til ut i august, etter at Fiat har gjennomført sammenslutningen med Chrysler og opprettet sitt formelle hovedkontor i Nederland, før vi får neste ekteskapsforslag?