-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GT86 med show-faktor
Toyota er i ferd med å klargjøre sin sportslige GT86 i rallydrakt. Det kan gi heftige sladdinger.
Det har lenge versert rykter om at Toyota er på vei tilbake til rally der de har en lang og stolt historie.
De har også servert oss noen smakebiter på hva vi kan forvente å få oppleve – først i form av en rallyrigget Yaris og dernest gjennom en prototyp basert på GT86.
Nå begynner ting å materialisere seg – i Rally Deutschland som kjøres 21.-24. august stiller de med en GT86 med tilleggs-betegnelse CS-R3.
Tilbake til røttene
Köln-baserte Toyota Motorsport GmbH (TMG) som har utviklet bilen sier de har bestemt seg for å gå tilbake til sine rallyrøtter på 1980-tallet der Celica Twin Cam Turbo var en dominerende faktor.
De satser på en bil med bakhjulsdrift for å gi maks underholdning for førere og fans som garantert får oppleve spektakulære overstyring og heftig sladding. Artig!
Bilen skal ikke konkurrere i Rally Deutschland, men den skal fylle en viktig rolle som «forløper» og klarere alle etappene før deltagerne slippes løs.
Fører er tyske Isolde Holdereid – ifølge tysk Wikipedia var hun meget aktiv på 1990-tallet og vant «dameklassen» i Rally Monte-Carlo seks gang, ble europamester i samme klasse fire gang og verdensmester for damer to ganger. Det var nytt for meg.
Isoldes hovedoppgave blir å evaluere bilen, som foreløpig er en prototyp, før de endelige spesifikasjonene låses og den homologeres i R3-kategorien.
Snart til salgs
GT86 CS-R3 skal tilbys til private kunder gjennom Toyotas forhandlernett, og den kan delta i alt fra lokale rally til VM-runder.
Regelverket tillater lett modifisering av toliters boxermotoren. Endringer i soft- og hardware, som cam-løft og kompresjon, er deler av utviklingsprogrammet, og den endelige bilen forventes å ha 240-250 hk når den er klar for levering i første kvartal 2015.
Lavest mulig vekt, høy sikkerhet, pålitelighet og høy fun-faktor har vært viktige for TMG under utviklingsprosessen.
En sekvensiell sekstrinns girkasse og begrenset-slip-bakdiff skal sørge for de morsomme sidene, mens et FIA-godkjent bur er viktig for sikkerheten.
Bilen skal leveres som kit med tilpasning for både asfalt og grus.