-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sheriffens verktøy
Det er tøff konkurranse om politibil-markedet i USA – her vil alle de tre store ha sin del av kaka.
Vi snakker et ganske anselig marked. Ifølge våre beregninger selges det rundt 50.000 nye politibiler i USA av hvert. Det er omtrent en tredel av det totale personbilsalget i Norge i et brukbart år!
LES: Tøffe amerikanere
Men i tillegg til å være lukrativt rent økonomisk, ligger det svært mye prestisje her. Ifølge Autoblog er Ford den ledende aktøren med nærmere femti prosent markedsandel.
Nå er Dodge klar med sin 2015-modell Charger Pursuit med to alternative motorer og drift på bakhjulene eller på alle fire.
Dodge Charger Pursuit V8 har en 5,7-liters Hemi med 370 hestekrefter og maks dreiemoment på 530 Newtonmeter. Den gjør null til hundre på rundt seks sekunder, og under en test av konkurrerende modeller i 2012, var det denne som kom raskest rundt testbanen.
For de sheriffene som ikke trenger så mye krefter tilbyr Dodge en Charger Pursuit med V6-motor. Denne har 292 hestekrefter og 352 Newtonmeter, og kan som alternativ kjøres på E85 etanol.
Sammenlignet med en vanlig Charger har police-versjonen kraftigere bremser og et elektrisk anlegg som tåler tilkobling av diverse utstyr. Setene og midtkonsollen er utformet med henblikk på at betjentene har mye utstyr rundt livet når de er på jobb.
Sammen med sin egen ettermarkeds-avdeling Mopar tilbyr Dodge seg å skreddersy bilene etter den enkelte sheriffens ønsker og krav.