-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aventador etterbehandles
Man skulle tro at Lambos Aventador med 700 hk, toppfart på 350 og med tilgang på alt som finnes av Audis tekno-kompetanse, har det man trenger. Men nei – Novitec har mer.
Det er gøy med tuning når man virkelig er oppe i toppsjiktet. For det virker nesten utrolig at en fabrikk som Lamborghini skulle ha etterlatt seg noen åpne hull som tilbehørsindustrien kunne fylle.
Nå skal ikke jeg påberope meg verken noen intim kunnskap om hvordan en «vanlig» Aventador oppfører seg, eller – i enda mindre grad – om hvordan dette High Performance Suspension kittet fra Novitec og KW kan forbedre egenskapene.
Men vi vet jo at Novitec ikke akkurat er ukjent med å bygge om italienske fullblods til enda fullere blods, og vi har da sett en og annen kompetent skrufjær fra KW Automotive i sin tid.
Det er med andre ord ganske gode sjanser for at når disse to går ut med noe sammen, så virker det.
Det det dreier seg om er et coilover-sett, der demperen har helt andre egenskaper enn originalen, hvor fjærene har en annen karakteristikk og hvor det hele er forholdsvis justerbart.
Åpenbart dukket dette settet opp som en konsekvens av at Novitec for lengst hadde presentert et karosseri- og motor-sett for denne bilen.
«Og da vi så på hva de elementene medførte, ble det åpenbart at vi også trengte en ny fjæringspakke», sier Wolfgang Hagedorn, Novitec-sjef og (-grunnlegger).
Og dermed ble det et sett der ønsket har vært å kombinere mer komfort med track-day muligheter.
Man kan klikke seg gjennom 14 pluss 16 posisjoner på demperen, men dessuten gir settet muligheter for å justere m.o.h. Nå kan man velge en bakkeklaring mellom 15 og 35 mm foran og 5 og 25 mm bak.
Det hele skal, etter pressemeldingen å dømme, ha oppført seg eksemplarisk både på produsentens 7-bente rigg og på landeveien.
Og når vi snakker om landeveien, så gjelder det i enda større grad her. For settet har vært utprøvd på Novitecs egen utviklings-Aventador. Den har for tiden litt flere kW enn originalen har hestekrefter. I klartekst: 969 hester.
Vi får tro push rod-fjæringen holde tritt.