Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT
Peugeot 308 GT

Peugeot 308 i GT-dress

Peugeot er snart klar med spenstige utgaver av sin populære 308. Du får flere valgmuligheter.

Publisert Sist oppdatert

Både femdørs kombi og stasjonsvogn kommer i GT-utførelser. I tillegg tilfredsstiller Peugeot både de som foretrekker bensin- og de som vil ha dieselmotor.

GT-utgavene har beholdt de positive egenskapene fra en standard 308, men har i tillegg fått ekstra detaljer i den sportslige retningen.

Utseendemessig skal du se godt etter for å skille GT-utgaven fra en ordinær 308. Kjennere vil legge merke til at løve-logoen er flyttet fra panseret og ned i grillen, men viktigere er det at bilene er utstyrt med full LED-belysning bestående av 62 dioder.

Dynamiske blinklys er også en GT-spesial, de er plassert i overkant av de lavtmonterte luftinntakene som sørger for ekstra kjøling av motoren. Andre spesialiteter er svartlakkerte speilhus og sotede ruter i de bakre regioner.

Sporty
Felgene er spesielle 18-tommere med Michelin Pilot Sport 3 dekk. I hekken sitter en sortlakkert diffuser med to trapesformede eksosrør i krom.

En ny lakkfarge innføres med GT-modellene. Den kalles Magnetic Blue og skal minne oss om at blått var den klassiske fargen for franske racerbiler. Interiøret er holdt i mørke fargetoner med røde sømmer og innslag av aluminiumdekor.

308GT har litt lavere bakkeklaring enn den vanlige 308, den er senket 7 mm foran og 10 mm bak. Den er også, avhengig av variant, 10 til 20 prosent stivere.

Valgfri drivlinjer
Bensinmotoren er en 1,6-liters turbo med 205 hk og et dreiemoment på 285 Nm i området 1750-4500 omdreininger. Den har et CO2-utslipp på 130 gram per kilometer, men aks-tid og toppfart får vi ingen offisielle data på. Girkassen er sekstrinns manuell.

Dieselalternativet er en 2,0-liter med 180 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter ved 2000 omdreininger. Her er CO2-utslippet så lavt som 103 gram per kilometer. Girkassen med denne motoren er sekstrinns automat som kan overstyres med hendler på rattet.

Standard på 308 GT er en Driver Sport Pack som blant annet innebær et mer sporty lydbilde, spesielle instrumenter med rødt lys, fastere styring, mer responsiv gasspedal og kjappere girskift.

Peugeot 308 GT får sin offisielle debut på Paris-utstillingen neste måned, og bilene kan bestilles fra november.

Powered by Labrador CMS