-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Møt våren i ny BMW-cab
BMW presenterer sin første 2-serie cabriolet. Den er leveringsklar før påsken 2015.
Det er visst sesong for cabriolet-nyheter nå i september. Ikke bare viste Mazda frem siste generasjon av legendariske MX-5 – nå vil også BMW vise seg toppløs.
2-serie cabriolet byr ikke på så mange overraskelser. Tidligere i sommer så vi bilder av en lett kamuflert bil på test, og den ferdige utgaven er i stor grad som forventet.
Taket er av stofftypen, og felles og lukkes på 20 sekunder – også i fart. Opp til 50 kilometer i timen. Taket kan leveres i sort, mørkt grått og brunt.
Under panseret finner vi motorer fra 2-seriens øvrige utvalg. Den som kanskje bør være mest aktuell for Norge er 220i, med en 2-liters bensinmotor på 184 hestekrefter. Denne motoren fungerer bra i langt større biler, som for eksempel X3, og bør være ypperlig til å cruise langs norske fylkesveier.
Stivere enn før
Litt mer effekt får du i 228i – 245 hestekrefter – men det er vel ikke å forvente at dette blir en storselger. Toppmodellen blir M235i. 3-liters rekkesekser, 326 hestekrefter, M-styling og sportsunderstell skal gjøre 2-caben til en skikkelig kjøremaskin.
For de som er sær, og ønsker diesel under cabriolet-panseret, fins også en 220d. 190 hestekrefter og et lass av moment klarer nok å overbevise mange – selv om diesel i en slik bil er som pølse i brød på julaften. Det går an, du blir mett, men det er langt i fra tilfredsstillende.
BMW lover at 2-serie-caben har 20 prosent høyere vridningsstivhet i karosseriet sammenlignet med forgjengeren, og den største motoren, M235i, kan også leveres med mekanisk differensialsperre som ekstrautstyr.
Interiøret er som 2-serien for øvrig, men kanskje noe trangere i baksetet.
Priser er foreløpig ikke klare, men forvent et lite prishopp fra tilsvarende 2-serie coupé.