Honda HR-V
Honda HR-V

Honda går for HR-V

Det gikk som vi trodde – Honda tørker støv av betegnelsen HR-V og bruker den på sin nye kompakt-SUV.

Publisert Sist oppdatert

Bilen, som allerede er på markedet i flere asiatiske land og i USA, får sin europeiske debut på Paris-utstillingen neste måned. Og det blir selvsagt stor stas for den norske Honda-organisasjonen å få en SUV i klassen under CR-V.

LES: Mer om Hondas nye folke-SUV

Honda lover et fleksibelt interiør på tross av beskjedne utvendige mål. De har benyttet knepet med å plassere bensintanken sentralt, på samme måte som i Civic som har kompaktklassens største bagasjerom.

Magic Seats er på plass, en annen Honda-spesialitet som vel første gang dukket opp i Jazz og som gjør at sitteputene i baksetet kan heves og stå parallelt med seteryggen når du skal ha inn yuccapalmen du har handlet på Ikea.

HR-V får forhjulsdrift og skal leveres med to alternative motorer, en ny 1,5-liters i-Vtec for bensin og den velkjente 1,6-liters i-Dtec dieselmotoren, begge fra Hondas moderne Eath Dream Technology-serie.

6-trinns manuell girkasse er standard, men bensinmotoren kan også kombineres med CVT-kasse.

Nye Honda HR-V er på plass i Europa neste sommer. Vi loves flere detaljer når den offisielle debuten finner sted på Paris-utstillingen i oktober.

Powered by Labrador CMS