-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Peugeot jubilerer
30 år er gått siden Peugeot lanserte sin ikoniske 205 GTi. Det feires med en spesialutgave av en moderne slektning.
Vi koste oss da vi kjørte Peugeot 208 GTi for et års tid siden, en potent liten bil med masse sjarm. Nå kommer en spesialmodell for de som vil ha litt mer av alt, og et utseende som skiller seg ut i trafikken.
«208 GTi 30th» heter jubileumsmodellen som er modifisert av Peugeot Sport, de som lenge bygget verdens beste rallybiler inntil søsterfirma Citroën overtok hegemonien.
Sammenlignet med en ordinær 208 GTi er den senket med 10 mm mens sporvidden er utvidet med 22 mm foran og 16 mm bak. Ekstra store hjul sørger for å maksimere veigrepet.
Fra krom til sort
Det som er krom på en vanlig GTi er matt sort på spesialutgaven - for å gi den et mer brutalt utseende. I fronten gjelder dette området rundt grillen og tåkelysene, samt speilhusene.
Fra siden ser du matt sorte sideskjørt og hjulbuer som omkranser 18-tommers felger, de også i matt sort. Forhjulene har røde bremsecalipere som er godt synlige gjennom åpninger i felgene.
Nederst i hekken sitter en blank diffusor og doble forkrommede eksosrør som skal sørge for at den sportslige lyden kommer til uttrykk.
Tofarget
Fremre del av bilen er sortlakkert mens de bakre regioner er røde. Synes du denne kombinasjonen blir for glorete kan du få bilen i Pearl White eller Ruby Red, to populære GTi-farger.
Det sportslige interiøret domineres også av sort og rødt og har spesialseter som er utviklet av Peugeot Sport. En plakett forteller hvilket nummer i den eksklusive rekken denne bilen er. Hvor mange som skal bygges sier ikke Peugeot, så vi kan ikke innestå for eksklusiviteten.
Motoren er den samme som i den ordinære 208 GTi, en 1,6-liter turbo. Effekten er økt fra 200 til 208 hestekrefter og maks dreiemoment fra 275 til 300 Newtonmeter. Til sammen gjør modifiseringene at akstiden krymper fra opprinnelige 6,8 til 6,5 sekunder.