-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Usolidarisk Ducati
Ducatis etterlengtede Scrambler skulle være det store premiere-trekkplasteret på motorsykkelutstillingen i Köln. Så står den jommen i Paris også!
Det er eieren, Audi, som har tatt med en klassisk gul Scrambler, helt ny og nydesignet – men med mengder av retro-preg – til sin store stand på bilutstillingen i Paris.
Kanskje regnet de med at storebror Volkswagen ville få alt for mye kred for sin Ducatifiserte XL Sport, slik at de måtte ha med noe for å presisere at det tross alt er dem, og ikke VW, som nå er Ducati?
I hvert fall har Ducati brukt nettet i mange måneder nå til å tease med en ny modell. Jeg husker ikke når de sist jobbet i dette segmentet, men det må ha vært før Desmo-tiden. I alle fall kan man klart påstå at denne nye modellen har ganske mye seksti-tall over seg.
Ned til slike detaljer som at dekslet over clutchen er designet slik at man kunne tro den hadde tørrclutch.
For lekker?
Det skal bli spennende å se om det er USA som kommer til å ta de fleste, det er vel der den klassiske scrambler-scenen fantes.
Og Ducati har selvfølgelig gjort alt de kan for å henvende seg til fashionister mer enn til de som virkelig skal scramble. Det umiddelbare inntrykket er i hvert fall at denne er for lekker til at den skal kunne legges ned på grusen.
Den skal leveres i fire versjoner når den kommer utpå ny-året. Icon er i rødt eller gult og er kanskje paradeutgaven. De andre har sine farger og sin spesielle stil. Urban Enduro har en «Wild Green» farge, og er bygget slik at den skal kunne gjenkjennes av Enduro-entusiaster.
Full Throttle er for dem som får sentimentale tårer i øynene ved tanke på gamle dagers grusbaneløp. Og Classic er en 70-talls looker, for de som er ute etter retro stil, men komfort som i dag.
Klassisk design
Nå skal det tilføyes at denne tåpelige beskrivelsen har jeg bare fra pressemeldingen, den eneste jeg har sett er den gule. Men, dersom humøret holder, drar jeg innom Köln på veien hjem, slik at jeg får en weekend på Intermot. Da skal det bli mer av både Ducati og de andre nyhetene der.
Men jeg kan i hvert fall forsikre at lykten, tanken og styret ser helt riktig ut, selv om innmaten i en av dem er ultramoderne LED-lyskilder. Det lange setet står veldig godt til tankens form, og er åpenbart stort nok til også å kunne friste en passasjer.
Selvfølgelig er det L2-motoren som brukes. Her i en beskjeden 803 ccm utgave med 74 hester. Også helt i stil med forbildene – selv om de vel sjelden hadde en liggende sylinder.
Seks trinn og – selvfølgelig – kjede. Brembo skiver kan derimot ikke kamufleres og avslører at den er forholdsvis moderne. Godt under 200 kg, blir vi også fortalt.
Amerikanerne har allerede fått prisene, og de påstår at de er overraskende lave.