-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Reklame i frontruta
Du går forbi en parkert bil. Plutselig dukker det opp en stor, rødmalt, leppe i frontruta som forteller deg hvor du bør handle babben din nå. Kan bli virkelighet snart.
Det er et fransk selskap som er døpt Street Glory Mapping som lanserer en ganske ny reklameflate.
Greia er en projektor inne i en hvilkensomhelst bil som sender et eller annet budskap opp på innsiden av bilruta. Frontruta eller bakruta eller siderutene – eller alle på en gang.
Og det er ikke slik at filmen står og går hele tiden – avspillingen kan for eksempel trigges av at noen går forbi.
Nå er det jo ikke nytt at biler er reklamebærere – mer eller mindre vellykkede budskap på siden av bilen, eller bak, eller på taket, er jo velkjent – og det virker jo egentlig ikke som den slags er regulert av noen bestemmelser.
Nye utfordringer
Men man kan jo se for seg at disse parkerte mattskivene kan brukes til andre ting også – formidle fotballkamper for eksempel, eller musikkvideoer eller drive aktiv innsamling – i stedet for at bileieren skal tigge på gata.
Men et av de store argumentene er jo at disse er mobile. Parker 100 av dem utenfor et stadion foran et stort arrangement, da kan du kjøre målrettet, tidsdefinert, budskap.
Street Glory Mappers Teaser from Street Glory Mappers on Vimeo.
Best i mørket
Selskapet med denne nyheten kommer til å kjøre med et opplegg der de installerer utstyret i en rekke biler, og så kommer de til å leie ut reklameflaten til annonsører.
Det blir altså ikke slik at du kan installere det hele selv og så terrorisere ditt eget nabolag med merkelige meldinger.
På den annen side har vel historien vist at når et opplegg som dette dukker opp tar det ikke lang tid før kopiene står i kø.