-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Reklame i frontruta
Du går forbi en parkert bil. Plutselig dukker det opp en stor, rødmalt, leppe i frontruta som forteller deg hvor du bør handle babben din nå. Kan bli virkelighet snart.
Det er et fransk selskap som er døpt Street Glory Mapping som lanserer en ganske ny reklameflate.
Greia er en projektor inne i en hvilkensomhelst bil som sender et eller annet budskap opp på innsiden av bilruta. Frontruta eller bakruta eller siderutene – eller alle på en gang.
Og det er ikke slik at filmen står og går hele tiden – avspillingen kan for eksempel trigges av at noen går forbi.
Nå er det jo ikke nytt at biler er reklamebærere – mer eller mindre vellykkede budskap på siden av bilen, eller bak, eller på taket, er jo velkjent – og det virker jo egentlig ikke som den slags er regulert av noen bestemmelser.
Nye utfordringer
Men man kan jo se for seg at disse parkerte mattskivene kan brukes til andre ting også – formidle fotballkamper for eksempel, eller musikkvideoer eller drive aktiv innsamling – i stedet for at bileieren skal tigge på gata.
Men et av de store argumentene er jo at disse er mobile. Parker 100 av dem utenfor et stadion foran et stort arrangement, da kan du kjøre målrettet, tidsdefinert, budskap.
Street Glory Mappers Teaser from Street Glory Mappers on Vimeo.
Best i mørket
Selskapet med denne nyheten kommer til å kjøre med et opplegg der de installerer utstyret i en rekke biler, og så kommer de til å leie ut reklameflaten til annonsører.
Det blir altså ikke slik at du kan installere det hele selv og så terrorisere ditt eget nabolag med merkelige meldinger.
På den annen side har vel historien vist at når et opplegg som dette dukker opp tar det ikke lang tid før kopiene står i kø.