-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi presser sitronen
Andre generasjon R8 skal lanseres i 2015, men innen den tid presser Audi ut de siste dråpene av sitronen med nok en spesialutgave.
Åstedet er bilutstillingen i Los Angeles i slutten av november. Der vil Audi presentere R8 Competition – en spesialutgave som skal bygges i et begrenset opplag.
- R8 Competition er det nærmeste du kommer racingutgaven R8 LMS som har konkurrert med stor suksess på baner verden rundt, sier Scott Keogh, president i Audi USA. - Den er designet for ekte entusiaster, og vi gleder oss til å selge de 60 eksklusive eksemplarene i USA.
Spesialutgaven henter ut 570 hestekrefter (20 ekstra) av den normalt pustende 5,2-liters V10-motoren. Girkassen er en syvtrinns S tronic, og bilen er utstyrt med sportseksos med enderør i sort høyglans.
Den raskeste?
Audi R8 Competition gjør null til 60 miles (96 km/t) på 3,2 sekunder og har en toppfart på 199 mph (320 km/t). Det gjør den ifølge Audi til «den raskeste R8 gjennom tidene».
Glemte de R8 LMX et øyeblikk? «Verdens første serieprodusert bil med laserlys» som også skulle bygges i et begrenset opplag. Den har aks-tallet oppgitt i kilometer, så vi kan ikke sammenligne direkte, men det høres ganske likt ut med 0-100 på 3,4.
Selv om R8 Competition har mye til felles med utgaven som har vunnet 24-timersløp på Daytona og Nürburgring, er det en viktig forskjell: Løpsbilen må ha service etter hvert 24-timersløp, mens det holder med service etter «en hel sesong», cirka 20.000 km, for gatebilen.
Estetikk og aerodynamikk
Særtrekk ved R8 Competition er elementer i matt karbonfiber i motorrommet, samt på den faste hekkspoileren, speilhusene, frontspoileren, diffuseren samt andre aerodynamiske detaljer. Disse sørger for lavere vekt kombinert med bedre aerodynamikk.
Sortlakkerte felger med 305 mm brede bakdekk og keramiske bremser med rødlakkerte calipere. Karbonfiber er også brukt som dekor innendørs, blant annet på senterkonsollen.
Amerikanske kunder kan bestille R8 Competition fra november, og får den utlevert tidlig i 2015. Har de litt mer is i magen, vet de sannsynligvis mer om neste generasjon R8 som etter alle solemerker debuterer neste år.