-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hot familiebil
For første gang lanseres Golf R som stasjonsvogn. Det perfekte alibi til den bilentusiasten som trenger god plass.
Den debuterer på LA Auto Show, men det er Europa som er primærmarked for Golf R Variant.
Bilen er basert på samme oppskrift som 3- og 5-dørsutgavene av Golf R og har tilnærmet de samme ytelsene. Under panseret sitter en toliters turbomotor med hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 380 Newtonmeter.
Vinterbil
Sekstrinns DSG-kasse og 4Motion firehjulsdrift er standard og sørger for å få kreftene effektivt ned i asfalten, noe som er perfekt også for norske vinterveier.
Den gjør null til hundre på 5,1 sekunder og har en toppfart på 250 km/t. I betraktning av ytelsene er et snittforbruk på 0,7 liter på mila slett ikke avskrekkende.
Sammenlignet med en vanlig Golf stasjonsvogn er R-utgaven senket med 20 mm og den har progressiv servostyring
Fleksibel
En ESC Sport-funksjon som lar deg koble fra de «elektroniske støttehjulene» når du vil ha full kontroll selv, for eksempel på bane. Du kan velge mellom fire kjøremodi, fra Eco til Race.
Selv om bilen har hentet kjøreegenskapene fra Golf R, har den fortsatt de praktiske egenskapene fra stasjonsvognen intakt. Det betyr plass til fem personer og et bagasjerom på hele 605 liter (1620 liter med baksetene nedlagt).
Golf R Variant kommer på markedet våren 2015. En femdørs Golf R koster 635.000 kroner, stasjonsvognen blir nok minst like dyr.